Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-07, 00:37   #1
Left
Passiv

Standard

Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider

http://www.posten.no/Portal/Privat/S...pakker2007.htm

Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 00:41   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider.

Helt utrolig

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 06:46   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Det var mange pakker på avveie. Blir nesten litt trist jeg, så mange som ikke får pakken sin.

Gammel 18-12-07, 06:51   #4
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Dette er da ikke så mye sett i forhold til volumet som sendes. Flott at de registrerer det slik, og veldig fint å se at det reduseres veldig fort.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 07:41   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider

Jeg ble litt rørt, jeg nå, over at Posten tar seg tid til å registrere slikt på denne måten. Virkelig "in the spirit of Christmas".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 07:43   #6
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ble litt rørt, jeg nå, over at Posten tar seg tid til å registrere slikt på denne måten. Virkelig "in the spirit of Christmas".

Den vinklingen er iallefall mye mere "in the spirit of Christmas". For makan til syting som det er på posten om dagen. Det irriterer meg veldig.

Jeg er skikkelig imponert jeg over at de med det høye volumet leverer dagen etter posting.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 07:46   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

"sendt i smartposteske uten adresse- og avsenderlapp"

Litt fort ja. Riktignok kan man bare stappe og sende - men postbudet er jo som regel ikke synsk

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 07:54   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikkelig flott gjort av posten å lage denne oversikten, da!

Gammel 18-12-07, 07:58   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg husker fra jeg var barn at de leste opp savnede pakker på radioen, på Nitimen eller noe. Ett år vi satt og hørte på (det var jo morsomt, må vite,) leste de jammen opp navnene våre - fra tanta og onkelen min.
Det var skikkelig stilig husker jeg at jeg syns

Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 08:36   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får håpe alle gavene kommer til sine rettmessige håpefulle

Men må jo stusse litt over hvor sløve folk kan være når de ikke skriver på adressen på pakken?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:12   #11
Left
Passiv

Standard

Man trenger ikke å være så sløv for å klare det. Har man tusen ting i hodet, 3 unger som vræler, samt at butikken er stappfull av folk - vel, da kan det skjære seg for ganske mange.

Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:50   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å skjønne at det går an å dumpe en pakke i posten uten adresse på. Jeg tror aldri jeg har gjort det selv, men jeg ville sikkert være i stand til det.

Det hjelper forresten ikke alltid om man husker å skrive på pakken. Jeg ble ringt opp her om dagen av en dame med samme for- og etternavn som jeg - hun hadde fått en pakke som hun var ganske sikker på at ikke var til henne, og lurte på om jeg kjente noen med navnet som stod som avsender. Det gjorde jeg ikke, så da ønsket hun meg god jul og fortsatte til neste navnesøster på listen.

Gammel 18-12-07, 10:58   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ingen problemer med å skjønne at det går an å dumpe en pakke i posten uten adresse på. Jeg tror aldri jeg har gjort det selv, men jeg ville sikkert være i stand til det.

Er det sant?

Gammel 18-12-07, 11:04   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det sant?

Sånn i en stresset situasjon på posten der man skal konvoluttere og emballere og frankere 7-8 ulike pakker og har alle adressene på små lapper og mamma på telefonen for å få tak i den siste adressen (:flashback til forrige uke: ), og helst skal gjøre alt så fort som mulig så man rekker å hive alt inn i pakkemottaket før de stenger, eller man må skynde seg fordi man skal rekke et møte? Javisst.

Gammel 18-12-07, 11:48   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det en god ide å pakke inn alle gavene og sette på adressen før man drar til posten med ungene og handlelista og skal gjøre alt man egentlig skulle ha gjort i går

minibolle mai 2012
Gammel 18-12-07, 12:22   #16
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med Skilpadda, det er slett ikke rart at slikt skjer.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 12:27   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Da er det en god ide å pakke inn alle gavene og sette på adressen før man drar til posten med ungene og handlelista og skal gjøre alt man egentlig skulle ha gjort i går

Men da må man først stå i kø på posten og kjøpe boblekonvolutter og Norgespakkeesker, og så ta dem med hjem og emballere, og så gå tilbake og stå i kø for å poste dem. Mye bedre å bruke tiden i køen på å stappe gaver i (forhåpentligvis riktige) konvolutter og esker. (Og ringe mamma for å få tak i adresser, ikke minst. )

Gammel 18-12-07, 12:39   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men da må man først stå i kø på posten og kjøpe boblekonvolutter og Norgespakkeesker, og så ta dem med hjem og emballere, og så gå tilbake og stå i kø for å poste dem. Mye bedre å bruke tiden i køen på å stappe gaver i (forhåpentligvis riktige) konvolutter og esker. (Og ringe mamma for å få tak i adresser, ikke minst. )

Ja, det kommer selvsagt an på hva man skal pakke inn i.. Jeg pakker gaver som er så små at de kan sendes som brev, i gråpapir, og der har jeg her hjemme.

minibolle mai 2012
Gammel 18-12-07, 13:11   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Eller ta med lapper hvor adressene står, og skrive de på pakken etterhvert som esken/boblekonvolutten er fylt med gaver. Damen på post i butikk her synes det var en god idè. :geni: Selv med mann og barn og ørti førti andre folk og pakkenelliker rundt om der inne.

Gammel 18-12-07, 13:52   #20
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Satt tidligere i dag og hørte på P1, da de intervjuet pakkedetektiven fra posten. Det var morsomt intervju, og posten har faktisk "reddet" mange gaver med dette.
Kjempeflott!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.