|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider.Helt utrolig |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider.Dette er da ikke så mye sett i forhold til volumet som sendes. Flott at de registrerer det slik, og veldig fint å se at det reduseres veldig fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderJeg ble litt rørt, jeg nå, over at Posten tar seg tid til å registrere slikt på denne måten. Virkelig "in the spirit of Christmas".
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletider
Den vinklingen er iallefall mye mere "in the spirit of Christmas". For makan til syting som det er på posten om dagen. Det irriterer meg veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
Litt fort ja. Riktignok kan man bare stappe og sende - men postbudet er jo som regel ikke synsk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderJeg husker fra jeg var barn at de leste opp savnede pakker på radioen, på Nitimen eller noe. Ett år vi satt og hørte på (det var jo morsomt, må vite,) leste de jammen opp navnene våre - fra tanta og onkelen min. |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderFår håpe alle gavene kommer til sine rettmessige håpefulle
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderMan trenger ikke å være så sløv for å klare det. Har man tusen ting i hodet, 3 unger som vræler, samt at butikken er stappfull av folk - vel, da kan det skjære seg for ganske mange. |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderJeg har ingen problemer med å skjønne at det går an å dumpe en pakke i posten uten adresse på. Jeg tror aldri jeg har gjort det selv, men jeg ville sikkert være i stand til det.
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Sånn i en stresset situasjon på posten der man skal konvoluttere og emballere og frankere 7-8 ulike pakker og har alle adressene på små lapper og mamma på telefonen for å få tak i den siste adressen (:flashback til forrige uke: ), og helst skal gjøre alt så fort som mulig så man rekker å hive alt inn i pakkemottaket før de stenger, eller man må skynde seg fordi man skal rekke et møte? Javisst.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderDa er det en god ide å pakke inn alle gavene og sette på adressen før man drar til posten med ungene og handlelista og skal gjøre alt man egentlig skulle ha gjort i går
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Men da må man først stå i kø på posten og kjøpe boblekonvolutter og Norgespakkeesker, og så ta dem med hjem og emballere, og så gå tilbake og stå i kø for å poste dem. Mye bedre å bruke tiden i køen på å stappe gaver i (forhåpentligvis riktige) konvolutter og esker.
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
Ja, det kommer selvsagt an på hva man skal pakke inn i.. Jeg pakker gaver som er så små at de kan sendes som brev, i gråpapir, og der har jeg her hjemme.
![]() |
#19 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderEller ta med lapper hvor adressene står, og skrive de på pakken etterhvert som esken/boblekonvolutten er fylt med gaver. Damen på post i butikk her synes det var en god idè. :geni: Selv med mann og barn og ørti førti andre folk og pakkenelliker rundt om der inne.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Det kan gå litt fort i svingene i disse juletiderSatt tidligere i dag og hørte på P1, da de intervjuet pakkedetektiven fra posten. Det var morsomt intervju, og posten har faktisk "reddet" mange gaver med dette.
![]() |
|
|