Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 12:19   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

Inspirert av tråden av hva som har vært den største kamelen man har svelget. Etter å ha lest om alle kamelene som har blitt fortært i det ganske land, begynte jeg å tenke etter hvilke som ikke har gått ned her i gårde. Altså hvilke regler som jeg har opprettholdt uansett hvor mange angrep som har kommet.

Jeg har fra lenge før jeg fikk barn hatt en oppfatning av at mat spises ved et spisebord og ikke på stua foran TV. En oppfatning som ble angrepet både før og etter at jeg selv fikk barn. Men, denne har jeg tviholdt på. Både gubben og poden har forsøkt seg på å utfordre den. Gubben har måtte gi seg fordi jeg har argumentene klare og poden må gi seg fordi gubben har gitt seg.

Jeg lager ikke to middager. Jeg har alltid reagert på foreldre som har stått på pinne og disket opp med både den ene, andre og tredje for at alle i familien skal bli fornøyd. Jeg bestemte meg før jeg fikk barn at det var noe jeg aldri ville gjøre. Det jeg kan gjøre er derimot å planlegge middagen slik at når vi skal ha spesielle ting servert, så tar jeg av det som er godkjent av barneganen, før jeg blander ting sammen slik at det ikke lengere er barnevennlig.

Hva har du "tviholdt" på?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:24   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

Jeg lager ikke to middager og barnet mitt får ikke gå i kamuflasje-/militærlook-klær (med unntak av noen "nødstøvler" til 29 kr fra Obs).

Det er vel det eneste jeg har klart å være konsekvent på, tror jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:25   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tviholdt på mye av det samme som deg. Måltider ved spisebordet og det at man spiser det som blir servert er viktige prinsipper her i huset.
Disse kamelene er mannen helt enig i, så det tror jeg skal gå greit å fortsette med.

Jeg har dog noen flere som mannen stadig prøver å utfordre. Blant annet prinsippet om bare en TV i huset, kun godteri/brus på lørdager, ingen mellommåltider og en absolutt fast leggetid.

Mye annet også egentlig, men disse prinsippene er så viktige for meg at jeg holder på dem til jeg dør.

Gammel 13-12-07, 12:25   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ingenting egentlig.

Lager heller ikke flere middager i utgangspunktet, men vet jeg at det er noe vi skal ha som ungene absolutt ikke liker, steker jeg heller none pølser eller fiskekaker eller noe, istedenfor at hele måltidet skal bli ødelagt av "JEG LIKER IKKE DETTE HER"

Ellers går kameler ned på høykant og de er heller ikke så vanskelige å svelge lenger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:31   #5
Mitzya
Siste nytt!

Mitzya sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Natten skal tilbringes i mørkt soverom. Tillater ingen unntak her. Ikke engang ved sykdom. Men dobesøk er selvsagt lov.

Og "litt syk" betyr ikke syk her i huset. Alle små som er "litt syk" skal likevel i bhg, sfo, skole.

Gammel 13-12-07, 12:31   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det går ikke an å skrike seg til godter / blader / stæsj når man er på butikken.

Ellers kommer jeg i grunnen ikke på noe.

Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:32   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det går ikke an å skrike seg til godter / blader / stæsj når man er på butikken.

Ellers kommer jeg i grunnen ikke på noe.

Ah, den glemte jeg selv. Den har jeg vært så steil på at jeg er rent stolt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:40   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset får man ikke skrike seg til ting. Uansett hvor lenge og vel det skrikes. Verken hjemme eller ute.

Eldstemann lærte det rimelig fort. Der var det nok å si "har du noen gang klart å skrike deg til noe som helst?", og så sluttet hun med skrikingen pronto. For det hadde hun jo ikke.

Yngstemann er en hardere nøtt å knekke, han skriker til han blir blå, men mamma er enda staere på det punktet . Så får vi bare satse på at han etter hvert forstår det søsteren tok litt kjappere: Jo mer skriking, jo mer bestemt blir mamma (og pappa) på at man i alle fall ikke skal få viljen sin.

Rent bortsett fra det svelger jeg kameler glatt og uten større fordøyelsesbesvær .

Gammel 13-12-07, 12:42   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ungene her får heller ikke skrike/sutre seg til ting

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:46   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden får ikke skrike seg til ting, og vi kjøper ikke godterier på hverdager. (At andre slektninger forer ham med dritt får jeg ikke gjort så mye med...).

Gammel 13-12-07, 12:47   #11
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sove i eigne sengar (med muleg unntak av små barn som er sjuke), ikkje skrike seg til ting og ikkje lage to middagar (eg har då visst evig nok med å lage ein...) er vel dei mest gjenstridige kamelane, dei går ikkje ned verken på langs eller tvers.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:52   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei er nei.
Sutring fører ingen stad.

Gammel 13-12-07, 13:04   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sutring er forbudt, skriking er fånyttes og krigsleker og -klær er uaktuelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:07   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sutring er forbudt, skriking er fånyttes og krigsleker og -klær er uaktuelt.

Jah.

Gammel 13-12-07, 13:12   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

*Mat spises kun ved spistebrodet, aldri i sofa ol.
*TV + middag er uaktuelt (i allefall før ungene er i seng)
*Sutring og tigging i butikk nytter ikke.
*Ingen i huset får sykle uten hjelm
*Den som ikke liker maten får heller ikke noe annet
*Fast leggetid

Gammel 13-12-07, 14:00   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Middag spises sammen rundt kjøkkenbordet, untatt fredag. Da lager vi noe godt og koser oss forran tv'en.

Sykkelhjelm skal alle bruke

Jeg lager ikke to middager, liker de det ikke får de spisebørdskive

Ikke grine seg til noe. (jo forresten en gang, frøkna mi fikk være med på plantasjen)

Sutring fører ingen vei, ikke annet en inn på rommet hvor de kan grine seg ferdig. De får valg da, enten stoppe eller gå å sutre ferdig et annet sted.

Gammel 13-12-07, 14:03   #17
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lager ikke to middager. Spiser ikke ungene(eller mannen) den maten jeg har laget, så får de gå sultne til neste måltid.

Gammel 13-12-07, 14:03   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Man får ikke ting ved å sutre seg til det.

Nei betyr nei. Jeg har gitt meg ved motargumenter umiddelbart, men aldri etter å si nei to ganger.

Sykkelhjelm, flytevest og bilsikring er jo selvfølgelig da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 14:05   #19
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Man får ikke ting ved å sutre seg til det.

Nei betyr nei. Jeg har gitt meg ved motargumenter umiddelbart, men aldri etter å si nei to ganger.

Sykkelhjelm, flytevest og bilsikring er jo selvfølgelig da.

Skriver under her. Absolutt!

Gammel 13-12-07, 14:05   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, bruk av hjelm og sikring i bil og båt er selvfølgelig kameler jeg ikke svelger.

Ut over det og skriking tror jeg faktisk vi praktiserer "ingen regel uten unntak" i heimen .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.