Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsett -08

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 19:12   #1
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nyttårsforsett -08

Jeg har vanligvis ikke nyttårsforsett, men det tenkte jeg at jeg skal ha i -08. Men trenger litt hjelp til gjennomføringen.

Jeg skal kvitte meg med alt som er av spraybokser, jeg har ikke mange jeg bruker, men de 3 finner jeg ikke gode erstatninger til, men kanskje med litt hjelp..

nr 1, jeg bruker bare hårskum i håret, gele og andre boksgreier nytter ikke.
nr 2, stivelse, stryker tae kwon doe-klærne til eldste, og noen duker.
nr 3, impregneringspray som jeg bruker på ytterklær og vinterstøvler.

Noen som har noen svimlende gode alternativer til meg?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 19:20   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: nyttårsforsett -08

Kan jeg få spørre hvorfor du skal kvitte deg med sprayboksene?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 19:24   #3
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er litt miljøtryne, kildesorterer alt som kan sorteres, resirkulerer, og kaster minst mulig. Tenkte at nytt av året skal bli å kvitte seg med spraybokser.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 20:58   #4
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skinnsko impregnerer du med minkolje. Klær kan impregneres med middel som "vaskes" inn i klærne.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:11   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsett -08

Få kontroll over små-eting og godteri-inntak

...og lære meg reglane for orddeling

Gammel 17-12-07, 21:13   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri snuse meir....

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:28   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg har vanligvis ikke nyttårsforsett, men det tenkte jeg at jeg skal ha i -08. Men trenger litt hjelp til gjennomføringen.

Jeg skal kvitte meg med alt som er av spraybokser, jeg har ikke mange jeg bruker, men de 3 finner jeg ikke gode erstatninger til, men kanskje med litt hjelp..

nr 1, jeg bruker bare hårskum i håret, gele og andre boksgreier nytter ikke.
nr 2, stivelse, stryker tae kwon doe-klærne til eldste, og noen duker.
nr 3, impregneringspray som jeg bruker på ytterklær og vinterstøvler.

Noen som har noen svimlende gode alternativer til meg?

Nr 1, ta en prat med frisøren, fins mye bra voks/paste greier...
Nr 2, Hakke peiling, desverre... Jeg stryker bare bunadsskjorta en gang i året og da bruker jeg bare vann...
Nr 3: Jeg har en spray med pumpe og ikke spray De har begynt med litt mer miljøvennlige alternativer til skinnsko.

Kanskje det hjalp litt?

Gammel 17-12-07, 21:48   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde det var på 80-tallet at sprayboksene var miljøskadelige.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 15:13   #9
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg trodde det var på 80-tallet at sprayboksene var miljøskadelige.

Det var egentlig det jeg trodde også, ellers er de vel merket med hva slags drivgass som brukes, mange er jo også helt uten drivgass nå ( nytt, jeg lärte det akkurat av en dame på apoteket..)

Nyttårsforsett for miljöet kan gjerne väre å bestemme seg for å ikke kjöpe bomull mer, det monner.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:53   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Gå ned i vekt og trene jevnlig......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:04   #11
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen av svarene her er litt morsomme med tanke på hva turi spurte om. Om vi bare tar siste setningen i innlegget hennes:
"Noen som har noen svimlende gode alternativer til meg?"

Så kommer Jessica med svaret:
"Gå ned i vekt og trene jevnlig......"

Noen som ikke leste hovedinnlegget før de svarte?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:11   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Til å impregnere goretexjakka mi kjøpte jeg en sprayflaske av den gamle sorten hvor man pumper ut for hånd. Den fungerte bra, kjøpte på vanlig sportsbutikk.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.