Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilken prinsesse liker du best?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvem liker du best?
Tornerose 2 2,08%
Ariel 6 6,25%
Jasmin 5 5,21%
Belle 17 17,71%
Snøhvit 12 12,50%
Askepott 54 56,25%
Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 12:29   #1
Albertine
Passiv

Standard

Hvilken prinsesse liker du best?

"Mamma, hvilken prinsesse liker du best". Det spørsmålet fikk jeg av min datter som stolt kom opp med sin nye nattkjole med Disneymotiv. Vel, jeg bet i meg kommentaren om at ikke alle er ordentlige prinsesser, og bestemte meg for å vurdere hver enkelt figur og finne ut hvem jeg faktisk liker best.

Lengst til venstre står Tornerose. Vakker, litt uoppnåelig skjønnhet, men uten personlighet. Det eneste vi strengt tatt vet om henne er at hun sov skrekkelig lenge, og da hun våknet tok hun den første og beste prinsen hun så til make. Prinsen på sin side valgte henne fordi hun var pen, og gadd ikke engang å bli kjent med henne før han kysset henne. Er det sånne mannfolk vi vil ha?

Så kommer Ariel. Rødt hår er jo originalt, å bo under havet er også et pluss. Men, her er det også avstandsforelskelsen som legger grunnlaget for hennes avgjørelse om å bli landkrabbe, og det var ikke særlig snilt gjort mot pappa'n hennes.

Jasmin? Eksotisk, men bortskjemt. Pluss for å velge en fattiggutt, men et stort minus for å holde utrydningstruede dyrearter som kjæledyr. En tiger skal være fri.

Belle er absolutt en vinnerkandidat. Hun går definitivt ikke etter utseendet. Men igjen, å trosse sin pappa på den måten da...

Snøhvit har en tragisk fortid og fortjener sympati, men hvem velger å bo alene med SJU mannfolk ute i skogen? Er det egentlig noen som vet hva som har foregått i det huset?

Askepott har heller ikke hatt det greit, med den slemme stemora og de grusomme stesøstrene. Hun er venner med dyr, har en snill gudmor og er beskjeden og vakker. Ikke rart at prinsen falt for henne. Det hadde vært lett for henne å skryte av sin tiltrekningskraft, blogge om det eller ringe Se og Hør, men hun holdt det hemmelig til kongens lakeier sto på døra.

"Lille venn, mamma liker Askepott best." Har kanskje noe med tegnefilmene på julaften å gjøre?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.