Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

I morgen får jeg kanskje støle knær ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 22:03   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

I morgen får jeg kanskje støle knær ...

Hvordan tøyer en slik at jeg unngår det?
Har begynt på igjen med trening på steppemaskin etter ca 3 mnd pause (ja, fy...).
Har nå kjøpt meg ny (lånte av ei venninne i høst), og den tror jeg er super for mine slaskeknær. For jeg kjenner det godt. Kan jo hvordan en tøyer legger og lår og slikt, men hva slags muskler holder knærne på plass (hehe)?
Bare jeg ikke blir som da vi gikk på Snøhetta i sommer... Da klarte jeg så vidt å gå trappa dagen etter. Da fikk vi ikke tøyd, for det begynte å hølje ned.

Tror dårlige knær ligger i slekta, så jeg tenkte det kanskje var lurt å være snille med de...

Gammel 17-01-08, 22:08   #2
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: I morgen får jeg kanskje støle knær ...

Hugs gode sko

Gammel 17-01-08, 22:11   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snill & grei, her.

Hugs gode sko

tror mine er grei.
Bena står nå i ro på min da (om du skjønner...), så bare jeg ikke har glatte sko går det bra.

Gammel 17-01-08, 23:12   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min PT sier at uttøyning ikke spiller så mye for den akutte stølheten man føler de påfølgende dagene etter kraftig/uventet/ny treningsbelastning. Jeg trodde mannen var sprø første gang han sa det, men etterhvert er jeg blitt enig med ham.

Det betyr ikke at man IKKE skal tøye ut altså, for det skal man jo. Men man får uansett like vondt dagen derpå, for det er litt andre mekanismer som gjør at man får smerte.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:49   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Min PT sier at uttøyning ikke spiller så mye for den akutte stølheten man føler de påfølgende dagene etter kraftig/uventet/ny treningsbelastning. Jeg trodde mannen var sprø første gang han sa det, men etterhvert er jeg blitt enig med ham.

Det betyr ikke at man IKKE skal tøye ut altså, for det skal man jo. Men man får uansett like vondt dagen derpå, for det er litt andre mekanismer som gjør at man får smerte.

Jepp. Samme erfaring har jeg. Har man trent muskler man ikke har trent på en stund, så blir man støl.

De musklene som holder knærne på plass er lårmusklene. Så du kan tøye foran på låret, men du må nok regne med å bli støl allikevel ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.