|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Suppe med oksebogJeg har 3/4 kg oksebog jeg skal lage suppe av. Hvor lenge må kjøttet kokes før jeg putter oppi grønnsakene? Bør jeg tilsette noe buljong når jeg koker kjøttet? Det er uten ben.
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Suppe med oksebogJeg vet ikke men dytter litt i håp om at noen kan svare. Jeg elsker sånne supper
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Suppe med oksebogSkal du lage blank suppe eller tomatbasert? Jeg pleier å vende kjøttet i krydret mel, bruner det lett før legger det i gryta. Bruker buljong eller kraft, ca 5 dl, 1 boks passerte tomater, 2-3 dl rødvin og litt sukker. Jeg hiver oppi alle grønnsakene med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Suppe med oksebogJeg pleier å la kjøttet koke til det er kokt, og tar det opp for å skjære det opp i småbiter. Koker grønnsakene i kraften, og har oppi kjøttet igjen like før grønnsakene er møre. Du ser når kjøttet er kokt ved at det løsner fra beina. |
![]() |
![]() |
|
|