Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Tall og skrivemåte

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-08, 09:51   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Tall og skrivemåte

………

Sist redigert av MokkMokk : 17-08-22 kl 20:18.
MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:52   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tall og skrivemåte

Dette skjønte jeg ikke.

Gammel 28-01-08, 09:52   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Men jeg er domm da.

Gammel 28-01-08, 09:54   #4
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Altså, når du skriver tallene 0-9 for hånd. Hvor streken starter og slutter og sånn.

Gammel 28-01-08, 09:54   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 - med tappen øverst
2 - uten "krøll"
3 - den nederste er større enn den øverste
4 - åpent i topp
5 - begynner med den vannrette streken øverst
6 - "ryggen" på tallet buet
7 - med "tversoverstrek"?
8 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen
9 - "ryggen" rett?
0 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen

Gammel 28-01-08, 09:55   #6
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Altså, når du skriver tallene 0-9 for hånd. Hvor streken starter og slutter og sånn.

Sånn å forstå. Nei, det gidder jeg ikke å tenke på.

Gammel 28-01-08, 09:56   #7
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sånn å forstå. Nei, det gidder jeg ikke å tenke på.

Da kjeder du deg nok ikke like mye som meg.

Gammel 28-01-08, 09:57   #8
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

He, he he så kreativ du er på morgenkvisten:

1 - Litt forskjellig, av og til bare en strek og av og til blir "tappen" med.
2 - Med krøll.
3 - Den nederste er nok litt større enn den øverste.
4 - Åpen topp.
5 - Avslutter med den vannrette streken.
6 - Buet "rygg".
7 - Med tversoverstrek.
8 - Begynner og slutter litt til høyre for midten
9 - Rett "rygg"
0 - Begynner og avslutter på midten og den er nok litt oval

Gammel 28-01-08, 09:59   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 - kun en rett strek, eller har dere med den tappen øverst (som på trykk)?
med tappen
2 - med eller uten "krøll"?
med krøll
3 - er halvsirklene like store eller er den nederste større enn den øverste?
flat øverst, samt nederste del større
4 - åpent eller lukket i topp?
åpen topp
5 - begynner eller avslutter dere med den vannrette streken øverst?
avslutter
6 - er "ryggen" på tallet buet eller rett?
buet
7 - med eller uten "tversoverstrek"?
med
8 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre?
midt på toppen
9 - er "ryggen" på tallet buet eller rett?
buet
0 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre, og er tallet ovalt eller en jevn sirkel?
oval, med avslutting sånn ca på midten (litt til venstre for midten for å være eksakt)

Jeg er hjemme med småsjuke unger idag og kjeder meg litt. [/quote]

Gammel 28-01-08, 10:00   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik gjør jeg:

1 - kun en rett strek
2 - med krøll
3 - halvsirklene:nederste litt større
4 - åpen topp
5 - Skriver hele tallet i ett, begynner øverst. Ja, jeg vet det er feil, men jeg er voksen og bestemmer selv
6 - ryggen rett
7 - uten "tversoverstrek"
8 - begynner og avslutter tallet til venstre for midten av toppen
9 - "ryggen" på tallet er rett
0 - begynner og avslutter tallet til venstre for midten av toppen

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:01   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 - kun en rett strek, eller har dere med den tappen øverst (som på trykk)? Som regel som rett strek, men har med tappen hvis det kan forveksles med bokstaven I.
2 - med eller uten "krøll"? Uten krøll.
3 - er halvsirklene like store eller er den nederste større enn den øverste? Like store.
4 - åpent eller lukket i topp? Åpen.
5 - begynner eller avslutter dere med den vannrette streken øverst? Avslutter.
6 - er "ryggen" på tallet buet eller rett? Rett.
7 - med eller uten "tversoverstrek"? Med.
8 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre? Midt på.
9 - er "ryggen" på tallet buet eller rett? Rett.
0 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre, og er tallet ovalt eller en jevn sirkel? Midt på. Ovalt.

Gammel 28-01-08, 10:03   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn ser de ut, i alle fall. Hvilke streker som kommer først, er jeg redd jeg ikke kan gjøre rede for.

Gammel 28-01-08, 10:33   #13
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Varierer
Med
Nederste størst
Åpen
Avslutter
Buet
Med
8 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre?
Midt på
Rett
0 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre, og er tallet ovalt eller en jevn sirkel?
Midt på og oval

Kjeder meg jeg også!

Gammel 28-01-08, 10:44   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har med "tappen" når jeg skriver bare 1, men oftest ikke hvis jeg skriver flersifrede tall med 1 i.

Med krøll.

Ikke halvsirkel øverst, men spiss. Som er vesentlig mindre enn den nederste buen.

Åpen.

Avslutter med den. Eller skriver tallet i én strek, som når jeg skriver S.

Buet.

Med, alltid.

Midt på toppen.

Nesten helt rett.

Begynner og slutter midt på toppen, og tallet er ovalt, eller egentlig ganske eggeformet med spissen opp.

Gammel 28-01-08, 11:04   #15
Albertine
Passiv

Standard

Nå måtte jeg sannelig skrive noen tall for å sjekke:

1. En rett strek uten noe annet.
2. Uten løkke.
3. Begge buene er like store.
4. Åpen øverst.
5. Avslutter med streken øverst.
6. Ryggen er buet.
7. Med tversoverstrek.
8. Begynner på toppen, dog litt til høyre.
9. Rett rygg.
0. Begynner på toppen.

Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:10   #16
MokkMokk

Standard

Får vel svare selv også:

Som regel med tappen.

Med krøll.

De er som regel like store.

Lukket. :sær:

Avslutter.

Buet.

Med. Uten ser jo så nakent ut at.

Som regel skriver jeg 8-tallet ved å tegne de to sirklene separat. :sær igjen: De gangene jeg evt. skriver tallet i ett, så begynner/ slutter jeg litt til høyre for toppen.

Buet.

Midt på, omtrent.

Gammel 28-01-08, 11:13   #17
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

5. Avslutter med den. Eller skriver tallet i én strek, som når jeg skriver S.

Jeg visste jeg ikke var alene.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:15   #18
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Med tappen
Med krøll
Den øverste er mindre. Flat på toppen
Åpen
Avslutter
Buet
Med
To sirkler oppå hverandre. Den nederste først
Rett
Begynner på toppen. Tallet er ovalt

Gammel 28-01-08, 13:05   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sånn ser de ut, i alle fall. Hvilke streker som kommer først, er jeg redd jeg ikke kan gjøre rede for.

Sånn gjør jeg også. Helt likt omtrent.

Gammel 28-01-08, 21:23   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

1 - kun en rett strek, eller har dere med den tappen øverst (som på trykk)? tappen må med, selv om dette er feil i følge læreboka til guttungen
2 - med eller uten "krøll"? Med krøll, men læreren til eldstemann har pent spurt om jeg kan la det være.
3 - er halvsirklene like store eller er den nederste større enn den øverste? like store
4 - åpent eller lukket i topp? åpent
5 - begynner eller avslutter dere med den vannrette streken øverst? Begynner
6 - er "ryggen" på tallet buet eller rett? buet
7 - med eller uten "tversoverstrek"? med tversover
8 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre? Til venstre for toppen.
9 - er "ryggen" på tallet buet eller rett? rett
0 - begynner og avslutter dere tallet til venstre for midten av toppen, midt på toppen eller til høyre, og er tallet ovalt eller en jevn sirkel? Til venstre for midten. Litt oval

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.