|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du blitt utsatt for hersketeknikker basert på kjønn, i arbeidslivet? | |||
Nei, aldri |
![]() ![]() ![]() ![]() |
33 | 33,00% |
Ikke nevneverdig |
28 | 28,00% |
Før, men ikke nå lenger |
24 | 24,00% |
Ja, rett som det er |
15 | 15,00% |
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?En spin-off.
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakkasert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg svarte ikke nevneverdig.
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakkasert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Nix, faktisk ikke i det hele tatt. Jeg jobber et sted som sånn utdannelsesmessig burde vært mannsdomminert om man tenker hva folk tradisjonelt velger, men lenge dominerte kvinnene. Nå er vi faktisk 50/50, og det fremmheves alltid som et pluss når vi skal ansette folk.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakkasert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg er usikker på om jeg kanskje opplever det nå, men er for naiv til å virkelig tro det.
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakkasert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg har ikke opplevd det sånn når det gjelder kollegaer og ledere, til tross for at jeg har jobbet i veldig mannsdominerte bransjer. Samtidig vet en jo aldri hva en har gått glipp av. For alt jeg vet kan det hende jeg hadde tjent mer eller fått bedre stillinger dersom jeg hadde vært mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Ja, jeg har opplevd det i den jobben jeg jobber i nå, men av den gamle sjefen min som heldigvis ikke har personalansvar for noen lenger. Jeg har opplevd at ting ble gjort vanskelig for meg fordi jeg var synlig og tydelig, mens mannlige kolleger i stor grad ble hørt da de var synlige og tydelige.
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakkasert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Mange ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg har opplevd diskriminerende holdninger, i alle fall. Var på et jobbintervju mens jeg ennå ammet, og var ærlig om dette. De to kvinnene som intervjuet meg ble straks meget bekymret for hvordan det skulle gå med barnet mitt dersom jeg begynte å jobbe (hos dem)!
![]() |
#13 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Nei aldri og jeg jobber også i et typisk mannsdominert yrke.
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakkasert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?
Eller som lederen for en av Oslos kulturinstitusjoner så lystig og frimodig deklamerte da han kom inn på kontoret mitt: "Det var jammen ei lita jente og et stort skrivebord!"
![]() |
![]() |
#15 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Nei, ikke på grunn av kjønn. Hersket med, ja, men jeg var ung og uerfaren og ganske dum selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jupp. Jeg har jobbet i en realtivt mannsdominsert bransje, men i en stilling som ofte er besatt av kvinner. Selve stillingen har på folkemunne innad i bransjen et ganske nedlatende kallenavn og jeg har opplevd at samarbeidspartnere har kommentert utseendet mitt i situasjoner hvor det er fullstendig irrelevant.
![]() |
#17 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Syns det var litt store sprang mellom svaralternativene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg svarte "Før, men ikke nå lenger".
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Hersket: Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Sliter med tastaturet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg går for øvrig ikke av veien for å bruke hersketeknikker selv i noen situasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|