Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når det slår gnister ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 20:50   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Når det slår gnister ...

Ja, hva gjør jeg når det gnistrer fra kontaktene våre når jeg stikker inn feks kontakten for å lade PC'en? Jeg har observert det med både PC og andre kontakter, på minst to forskjellige punkter. Er det så farlig at vi bare må komme oss ut av hus, eller holder det å ringe elektriker i morgen? Eller er det helt ufarlig?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:10   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det slår gnister ...

Det er vel ikke uvanlig at det kan slå gnister når det oppnås kontakt inni der. Spesielt ikke på utstyr som trekker strøm med det samme kontakten settes i.

Ser det ofte på pc`n her, og på strykejernet. Spesielt om jeg tar ut kontakten mens jernet står og varmer.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:11   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Dra på hotell.

Gammel 11-02-08, 21:18   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Gubben sier at dette er helt normalt, fordi at det gå strøm i laderen med en gang man setter i støpselet.

Det du kan prøve er f.eks en varmovn (lampett e.l) og sette i kontakten både når varmovnen er på og når den er av. Du skal da normalt få en reaksjon (gnist) når den er på. Dette er helt normalt.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:22   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Aha, takk for nattero!

Gammel 11-02-08, 21:26   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er livredd for el-feil selv jeg, så jeg kjenner bekymringen din. Liker ikke å se disse gnistene, selv om jeg _vet_ at det er både normalt og ufarlig, men jeg unngår feks å trekke ut strykejernet når det varmer. Venter heller til lyset på jernet slukker, bare for å slippe å se det...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 22:15   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Noen ganger slår bekymring inn, og jeg er redd for brann. Jeg er lykkelig over at FP har mange kloke hoder som kan berolige meg i svake øyeblikk. Tusen takk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.