|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Liker du navnet ditt?Jeg er veldig interessert i navn, og leser innimellom i navnediskusjoner om de med sjeldne navn selv som vil gi barna sine vanlige navn, og om de med vanlige navn som de delte med flere andre i klassen - som vil gi barna navn ikke "alle" bærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt godt. Jeg har to fornavn, ett som var veldig vanlig og ett som var ganske uvanlig i 1974, men temmelig vanlig nå. Jeg bruker bare det første til daglig, men signerer gjerne med begge.
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg er kjempeglad i navnet mitt. Det var så og si ingen på min alder som het dette da jeg var liten, og jeg var ikke like begeistret for det da. Mange trodde det var et kallenavn, faktisk.
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har to navn, det ene veldig vanlig, det andre heller ikke spesielt sjeldent. Men jeg liker navnet mitt, og syns begge navnene hver for seg er fine. Kombinasjonen er ikke så vanlig, har aldri møtt noen som heter det samme. Sist redigert av Filifjonka : 16-02-08 kl 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja, liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har et navn som var forholdsvis sjeldent da jeg vokste opp, som jeg ofte har måttet stave når jeg presenterer meg. Jeg er superfornøyd med navnet mitt, og synes det passer godt med min identitet. Ser nå på navnestatistikken til SSB at bruken av navnet mitt har eksplodert!
![]() |
#7 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja, det gjør jeg. Det er ikke så ofte jeg treffer noen med mitt navn faktisk, og det var et ganske vanlig navn før.
![]() |
#8 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg likte ikke navnet mitt da jeg var liten, for det var ingen som het det i min krets.
![]() |
#9 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja og nei. Synes jo det er et pent navn, men det som er litt kjipt er at om noen roper navnet mitt på gata, er det 50 stykker som snur seg.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg er ikke så glad i navnet mitt. Jeg er kallt opp etter bestemødrene mine og ville mye heller hatt navn etter oldemødrene hvis jeg nå på heite livet skulle kalles opp. I klassen min på barneskolen var det to Marianne, en Mariann, to Marit, to Trine og to Cathrine og tre Anne. Da var det litt teite navnet mitt OK allikevel, for det var i hvert fall bare jeg som het det.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja, jeg har alltid likt navnet mitt. Det er enkelt og greit. Det var en del som het det samme som meg da jeg gikk på skolen, men det er svært få barn som får navnet nå - aner ikke hvorfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Navnet mitt er vanlig, og det var populært på 70-tallet da jeg ble født, men det var ikke derfor jeg fikk det, det er oppkalling etter min mormor som døde da mamma var 3 mnd på vei med meg. Det er et helt greit og pent navn.
![]() |
#15 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Navnet mitt er kjedelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg syns navnet mitt er helt ok, var ikke noen andre enn meg på skolen som hette det
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker ikke navnet mitt noe særlig. Jeg misliker det ikke akkurat heller, men utover det at jeg faktisk heter det, så har jeg ikke noe forhold til navnet. Ganske intetsigende, for meg, altså. (Men pussig nok synes jeg det er et helt OK navn når andre heter det.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt godt. Det er relativt sjeldent, og var nok kanskje mer sjeldent før? Men jeg ble ikke ertet utover "normalen" - jeg tror alle fikk noen rim på navnet sitt.
![]() |
|
|