|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Vi har aldri vært på Kreta, men mine foreldre (som absolutt ikke er det man forbinder med chaterturister i det hele tatt) synes det er flott der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Jeg har bare vært på Chaniakysten en gang for lenge siden (og da uten barn), men det vil jeg kalle et barnevennlig område. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Men er ikke Chania en by? En storby? Hvor bor man best i det området? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Ser at Ving, Star Tour og andre operatører har visst feriesentre et stykke unna Chania, ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Vi har vært på Sunwingsenteret på Makrigialos. Flott anlegg, men laaaang busstur.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?
Hvor ligger dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sliter med tastaturet
Jeg er ikke lommekjent på Kreta, men har inntrykk av at disse anleggene ligger i typiske turistområder. Jeg vet vel ikke om Chaniakysten er preget av de store opplevelsene, men dersom man reiser litt er det mye fint å se. Jeg anbefaler for eksempel å gå Samariaravinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Jeg var ei uke på Kreta med minstejenta som da var 4 år. Dette var i 2004. Vi bodde på et lite hotell i Aqua Marina. Det lå inntil hovedveien der. Dersom jeg skulle reist dit med små barn nå så ville jeg bodd på noen av hotellene litt unna hovedveien. Da skulle hotellet hatt basseng også. Trafikken som går gjennom Aqua Marina, Platanias osv er farlig. Det er smale fortau langs veien og vanskelig å komme fram der med barnevogn. Chania var spennende med gamlebyen osv, men det var mye mas og mye trafikk der. Vi kjørte en tur og havnet i Rhethymnon. Der var det roligere og gamlebyen der var koselig. SKulle jeg valgt med små barn så ville jeg heller bodd der. Nå er jeg ikke så kjent andre steder på Kreta. Iflg ei gresk jente jeg snakket med så er den andre delen av øya mer preget av ungdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#10 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Maleme Mare er et fint hotell like ved stranden. Rolig og barnevennlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Vi har bestilt oss tur til Chaniakysten i sept/okt. Alexandra Beach heter hotellet og det er et ving- senter. Har flere bekjente som har vært der som sier det er kjempefint der.
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Jeg synes Elafonissi høres vidunderlig ut. Og så kan man f.eks. bo her.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 29-01-08 kl 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Der har vi også vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Elias: Ja, vi har valgt Sunwing på nytt i år (Eller Lollo og Bernie hotellet, som ungene kaller det). Denne gangen på Mallorca, Alcudia.
![]() |
#15 |
X First Lady
Vi skal dit for 3 gang nå i sommer. Utrolig flott anlegg som passer for småbarnsfamilier. Det er ikke for stort og selv om det av og til er tema kvelder så er det ikke mye støy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Filler, filler, filler! Alexandra Beach er utsolgt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Dytter litt i håp om at noen kan anbefale et feriesenter/ hotell i nærheten av Chania. Alexandra Beach var utsolgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har vært på Sunset suites og Stefan Village. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Vi har vært på Menia. Fint anlegg på stranden (sandstrand). Kort vei både til Platanias og Agia Marina.
![]() |
#20 |
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det fint å ta med barn på Kreta?Har vært på Majestic i Platanias. Veldig fint hotell, men man må krysse veien for å komme til stranden. Veien er ganske trafikkert, men det gikk greit til stranden. Men vær klar over at det ikke er fremkommelig med barnevogn, ikke engang reisetrille på fortauene der. Fortauene er veldig smale og høye og alle butikker og restauranter ligger langs denne veien. Og som sagt er det ganske stor trafikk og ikke mulig å trille i gaten i stedet... Det er altså ingen gågate der.
![]() |
|
|