|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() MiddelaldrendeNår mener dere en person er "middelaldrende" ?
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: MiddelaldrendeSånn omtrent mellom 50 og 70 år, kanskje? Det er egentlig like vagt som ordet "ung", som også betegner mye forskjellig litt avhengig både av sammenheng og person.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MiddelaldrendeFør tenkte jeg 45 og oppover, men da jeg ble 36 og 45 plutselig var mindre enn 10 år eldre enn meg, så ble det fra 50 og oppover.
![]() |
#5 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: MiddelaldrendeMiddelaldrende er vel de mellom 45-65. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: MiddelaldrendeFra midten av 40-åra til midten av 60-åra, også er jeg veldig med på tanken om at middelalderen skyves ettersom man blir eldre selv.
![]() |
#11 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MiddelaldrendeMamma er middelaldrende.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Middelaldrende
Det er rimelig. Og at det endrer seg etter hvert som folk man kjenner blir eldre. Foreldrene mine er i slutten av 60-årene, og jeg synes absolutt ikke de er det jeg tenker på som "gamle" - og jeg har flere venner og kolleger som er over 45 som definitivt ikke passer til mitt mentale bilde av "middelaldrende".
![]() |
#14 |
superbruker
|
![]() Sv: MiddelaldrendeEn eldre person er definert i en del fagliteratur fra 70 og oppover. Så det er yngre enn det. En middelaldrende mente jeg før var fra 40 og oppover. Tror vi sier 50 nå.
![]() |
#15 |
superbruker
|
![]() Sv: MiddelaldrendeJeg har forøvrig nettopp begynt å definere meg selv som voksen. Kanksje på tide med tanke på at jeg er 31 år og har 3 barn. Føler meg fortsatt ung, ikke voksen. Når jeg sier voksen så ser jeg for meg stationsvogn, hus, unger, gjerne et dyr, fast jobb, osv. Da har det gått opp for meg at det er jo der jeg er, da må jeg være voksen. :forundret:
![]() |
#16 |
geskjeftig
|
![]() Sv: MiddelaldrendeGooglet "middelaldrende" og da kom det opp en del forskningsartikler om middelaldrendes levekår, bl.a. Der snakker de om folk i 40-, 50- og 60-årene. Midlivskrise er et annet ord forbundet med middelaldrende, og den plasseres i alderen 40-60 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Det er klart det er forskjell på merkelapper. Om ikke nødvendigvis i faktainnholdet på dem, så er det stor forskjell i hvor mye man tror man vet om folk etter å ha fått en bestemt merkelapp å sette på dem.
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() |
|
|