Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om IKEA?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 18:09   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes du om IKEA?

Jeg har handlet en god del der. Og noe er så elendig kvalitet på at jeg vil grine, mens andre ting er flott. Surt nok for meg var det sofaen som var sjaiten og stuebordet som var flott (med tanke på prisforskjellen). Men jeg synes det er veldig opp og ned på kvaliteten. Hva synes du?

Gammel 07-03-08, 18:10   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om IKEA?

Jeg elsker å gå på Ikea og sikle litt på forskjellige ting. Har kjøpt ganske mye der, bla. stuebordet vårt og en kul skjenk. Vi har Ikea 5 minutter fra oss, så vi er der ganske ofte (mannen haater å gå der da). Noe har møkka-kvalitet (som feks. stellebordet jeg har kjøpt, måtte slå i en haug med ekstra spiker for å få det til å ikke være helt "rikkalaust", mens andre ting holder seg ganske bra i årevis.

Gammel 07-03-08, 18:12   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min elsker meg fordi jeg hater å gå å sikle på IKEA. Men jeg liker å handle der. :gjerrig: (Han er veldig begeistret for den delen også.)

Gammel 07-03-08, 18:13   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg har kjøpt på IKEA de siste årene har hatt god kvalitet.
PAX garderobeskap med 1 meter brede trådkurver elsker jeg.
(har det på et barnerom, men flere rom skal få det)

Vi har kjøkken fra IKEA og er veldig fornøyd, dog ikke like imponert over benkbelysningen, men der har de fått forbedrede produkter siden vi kjøpte. (første gangen)

Men de har endel ting som for meg nærmest er "søppel" da, men hver sin smak.

Gammel 07-03-08, 18:15   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker Ikea.
Snart kommer Ikea hit, og jeg slipper å kjøre i over en time for å rusle rundt og kikke til øyet blir stort og vått.

Gammel 07-03-08, 18:15   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker oppbevaringsløsningene de har til barnerom. :storhandler av Trofast-hyller med røde oppbevaringsdunker inni:

Gammel 07-03-08, 18:16   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jevnt over veldig fornøyd med kvaliteten på IKEA-tingene våre, jeg (og det er ikke få). Sofaer, senger, skap, hyller, madrasser, sengetøy og gardiner har vært finfine, solide og funksjonelle. Det eneste som ganske ofte er litt tvilsomt, er lampene deres, synes jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:18   #8
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri handlet møbler eller store ting der,kun noe småtteri til ungenes rom.
Har ikke den stilen som er der rett og slett.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:19   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det eneste som ganske ofte er litt tvilsomt, er lampene deres, synes jeg.

Jeg er veldig fornøyd med de vi har. Har denne over spisebordet og denne på soverommet, samt denne på barnerommet.

Gammel 07-03-08, 18:21   #10
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Ikea jeg. Det meste jeg har kjøpt derfra har vært bra, men det har vært noe dårlig også. Men det har det jammen fra andre møbelkjeder også.

Men så har de gode kjøttboller på Ikea. Det spiser jeg alltid når damene på jobben drar dit til lunsj...

Gammel 07-03-08, 18:22   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ser på kjøkkene, ser i stuen, ser ute i gangen. Ser på barnerommet, ser på garderoberommet. Joda. Vi liker vist Ikea vi også!

Gammel 07-03-08, 18:24   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blogget om dette, tror jeg. Jo, som den lowbudgetinteriørjunkien jeg er, står IKEA høyt i kurs. Men som den asosiale særingen med litt problemer med alt for mange folk som klager på service og som slafser pølser for harde livet fordi det er billig, har jeg litt problemer også. Ambivalent, tenker jeg vi sier. Dog har ikke det hindret meg i å nærmest memorere katalogene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:26   #13
Left
Passiv

Standard

Jeg liker IKEA veldig godt, og skulle ønske det ikke var så langt til nærmeste butikk
Det meste av det jeg har kjøpt har vært god kvalitet.

Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:29   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var liten fikk jeg høre hjemme at selv om vi ikke hadde god råd, så var det tross alt ikke så dårlig stelt med oss at vi måtte handle på IKEA. Det sitter i ryggmargen og selv om jeg vel innser at det har skjedde atskillig med kvaliteten de siste 30 årene, så frister IKEA fortsatt overhodet ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:36   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nesten bare hatt god erfaring med Ikea-møbler og stoffer. De dårlige erfaringene kommer av at det er sammenheng mellom pris og kvalitet også på Ikea. Har kjøpt en del både fra Ikea og fra Bohus og varene har hatt omtrent like god kvalitet, men førstnevnte har kostet halvparten så mye. Liker utvalget på Ikea, det er stort sett alltid mulig å finne noe fint der, selv om jeg ikke liker stilen i de fleste andre varehus.

Det jeg ikke liker med Ikea er forbrukersirkuset som følger med "fordi det er billig". Vi TRENGER ikke ta med oss verken potteplanter, ekstra håndklær eller kubbelys bare fordi det er billig, når vi ikke skal bruke det. I tillegg er Ikea en av de mest frustrerende butikkene å være på. Det finnes nok en egen rase med folk som elsker å gå på Ikea for moro skyld, jeg mistenker at de også liker å gå på kjøpesenter. Jeg hører definitivt ikke til den rasen. Her er det å finne det man skal ha, og så gå rett ut igjen. Mannen er takknemlig for det.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:37   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i mye av designet til IKEA: De har nydelige tekstiler blant annet. Jeg syns de har blitt velidg flinke på å lage budgetalternativer som ser kult ut. Det vi har har alt vært av upåklagelig kvalitet.

Det hjelper også at de har et solid etisk program, de sørger for å bygge skoler rundt fabrikkene sine slik at barna til arbeiderne får gå på skole, og de har et utstrakt fokus på miljø.

Sist redigert av Tallulah : 07-03-08 kl 18:51.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:48   #17
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker IKEA. Har fortsatt møbler fra 70-tallet kjøpt på IKEA som sikkert holder i 20 år til. Innimellom har jeg gjort dårlige kjøp også, men alt i alt er jeg svært fornøyd. IKEA er også en av de møbelkjedene som har vært til å stole på når det gjelder å holde seg unna regnskogstømmer og slikt.

Gammel 07-03-08, 18:51   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker IKEA! Dvs produktene. Jeg foretrekker etterhvert å slippe å gå dit - det er så mye mas. Begynner nok å bli gammel ja.

Jeg styrer unna kafeen (dårlig mat) og sengetøy (gud hvor det krøller! Og så merkelige mål!). Og når jeg skal ha telys og hvite stearinlys så er det i full fart, for luktelysene deres STINKER!!! Overparfyrmerte ekle dunster.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:52   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker IKEA og det har jeg alltid gjort. Jeg liker ikke alt på IKEA men det meste jeg har kjøpt er av forbausende bra kvalitet. Har akkurat tatt ut en lekekassedings med sklie fra Mazungens lekerom, men får meg ikke til å kaste den.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:03   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker IKEA godt! Ikke så artig å være der, heller ikke så artig å skru sammen, men når ting er ferdig oppe og går, er det fint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.