|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dyreparken eller Legoland?Vi vurderer en av delene, men tror Legoland blir for dyrt (det sier i hvert fall mannen). Hvor billig (sånn omtrent) kan man få en sånn reisepakke inkludert båt, billetter, overnatting osv? Eller er det lurere å bestille alt hver for seg? Jeg er helt grønn på sånt, og mannen har allerede bare avskrevet det pga. at han mener vi omtrent kan reise til syden for samme pris.
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Hamresanden camping har hytteutleie, og leilighetsutleie om jeg ikke husker helt feil. Jeg synes det er fint der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Ja stemmer det.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Nei, er vel ikke mer enn 10 min eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Flottings, takk for tipset!
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Jeg vet ikke hva sånne turer til legoland koster. Når vi var der så reiste vi fra OSlo til Hirtshals. I nærheten av legoland bodde vi på vandrehjem, det var helt ok og lå i gangavstand til legoland, det var ikke dyrt. Så det kan jo hende at det ikke trenger å bli så dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Legoland trenger ikke bli så dyrt. Du får pakkepris på colorline fra 2890 for to voksne og to barn. Da er båtreisen tur/retur, to netter på kro/hotell og 1 dagbilett for hele familien til legoland inkludert.
![]() |
#9 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Vi var i Legoland i høstferien og betalte i underkant av 6000 for ferge fra Oslo og tilbake, fire overnattninger rett ved Legoland og inngang. Vi er en familie på fem. Ikke så dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Tror vi betalte 7000-8000 kr for turen til Legoland sist juni. Sov på veldig ok hotell (2 netter), mat på båten til og fra Danmark (Oslo), 4 inngangsbilletter til Legoland, og frokost på hotellet. Vi er 4 i familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Prismessig tror jeg ikke det er så stor forskjell hvis dere reiser midt i sesongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
heimføing
|
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Vi var i Kristiansand for to år siden, da overnattet vi på noe som het Barnas Sommerhotell midt i byen. Tror det var studenthybler som var omgjort til hotell. Aner ikke om det finnes enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Heh, jeg tror vi velger Dyreparken og reiser heller en vanlig helg utenom sesongen.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?
Jeg snakket om telt fordi campinghytter osv. er skrekkelig dyrt på Sørlandet i ferietiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?Jepp jeg så at Hatti nevnte telt og campingvogn og så ville jeg bare nevne at det ikke var aktuelt, hehe.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Dyreparken eller Legoland?En ting når det gjelder coop. Det kan lønne seg å sjekke med jevne mellomrom og også å ringe selv om du ikke finner ledige rom på nettoversikten. Jeg har oppdaget noen ganger at det plutselig dukker opp ledige rom tett innpå avreise. En gang vi reiste til Oslo så det ut lenge som om det var fullbooket, men så dukket det plutselig opp rom på Royal Christiania. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg vil gjerne anbefale dyreparken før høysesongen når det er dyreparkfestival. Nå er jo jenta de litt liten til de fleste verkstedene, men bare ting som sjørøverparaden var verd det. Alt er jo åpent i denne perioden, men det er ikke like stappfullt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ekstremt trøtt
|
Derfor skrev jeg fra pris. Vi reiste i mai, kan ikke huske at det var noe som var stengt der da.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Tusen takk, Maz! Masse gode tips her. Vi var i dyreparken i forfjor og selv om vesla ikke var fylt 3 år enda hadde hun STOR glede av parken og snakker enda om den. Nå er hun jo over 4,5 år når vi reiser og får enda mer glede av alle attraksjonene.
![]() |
|
|