Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du stabil vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du stabil vekt?
Ja og jeg veier for mye 33 26,19%
Nei og jeg veier for mye 42 33,33%
Ja og jeg har passe vekt 35 27,78%
Nei og jeg har passe vekt 7 5,56%
Ja og jeg er veier for lite 6 4,76%
Nei og jeg veier for lite 3 2,38%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-08, 22:19   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du stabil vekt?

Inspirert av alt vektsnakket lurer jeg på om dere har en stabil vekt. Det er mye snakk om forskjellige spiseforstyrrelser, overvekt og undervekt. Men lite om at man går mye opp og ned. Eller er det jeg som har misset noe.

Poll kommer.

Gammel 05-03-08, 22:21   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stabil vekt?

Jeg har gått opp og ned flere personer i min livstid.

Det siste året har jeg veid 10 kilo mindre enn i dag og 15 kilo mere.......

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:24   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt bom med det siste alternativet der, tror jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:25   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg går også opp og ned. De siste årene har jeg vært mer eller mindre stabil, med variasjon på et par kilo opp eller ned (etter årstid, høytid, hektisk jobbing etc).
Den største vektoppgangen i løpet av et år (uten å være gravid) har vært på rundt 8 kg. Det synes jeg var mye, og tungt å få av (rakk ikke alt før jeg ble gravid heller). Vektoppgangen skyldtes mye jobb over lang tid (60-80 timers uke), uregelmessig spising og absolutt ingen form for trening.

Gammel 05-03-08, 22:25   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette ble jo en idiotpoll. Dette var ikke det smarteste jeg har spurt om i mitt liv tydeligvis. For en som varierer mye i vekt, kan man jo godt veie for mye, for lite og akkurat passe (om ikke akkurat samtidig). Men jeg tenkte da på om man jevnt over veide for mye, for lite etc.

:for trøtt, går å legger meg:

Gammel 05-03-08, 22:31   #6
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Vært stabil de siste 6mnd hvertfall. Men veier for mye.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:35   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stabil vekt kan jeg ikke beskyldes for. Jeg har slanket bort en helt normalvektig person i løpet av livet mitt. Nå er jeg i gang igjen. Jeg veier definitivt for mye.

Gammel 05-03-08, 22:38   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har veid det samme pluss/minus 1 kg siden tidlig i 20-åra en gang, altså i over 10 år. Som ungdom var jeg temmelig tynn. Jeg er normalvektig nå, og har nok også trent og spist omtrent likt hele veien. :vanemenneske:

Gammel 05-03-08, 22:39   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke - jeg pleier ikke å veie meg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:41   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg går opp og ned fordømrande 5 kg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:50   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Jeg er pluss/minus 5 kilo, kanskje. Det er nesten stabilt, er det ikke?

Mangler alt. "dustepoll"

Gammel 06-03-08, 00:36   #12
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en variabel på ca 2 kilo opp og ned. Det må da regnes som stabilt?

Gammel 06-03-08, 00:53   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg ikke enda siden jeg har gått ned ca. 62 kg det siste året og er relativt "fersk" på det å skulle holde vekten. Men jeg tror ikke det blir noe problem da jeg har en helt ny livsstil og har drahjelp i inngrepet jeg har vært gjennom. Satser iallfall på det.

Ellers har jeg vært som en jojo de siste 10 årene. Egentlig gått mest OPP i vekt da, men litt sånn; opp mye - ned litt - opp mye mer - ned litt til - opp ekstremt mye mer osv.

Gammel 06-03-08, 06:58   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt stabil vekt de siste 4-5 årene, på akkurat fem kilo mer enn jeg helst skulle veid. Siden verken trening eller kostholdsendring biter på dem, har jeg slått meg til ro med at jeg veier akkurat passe.

Jeg er i øvre sjikt av normalvektig.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 07:18   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt en forholdsvis stabil vekt de siste 5 årene, med unntak av 2 graviditeter, og vært ca +/- 5 kg. Jeg veier for mye og har prøvde å trene og slanke meg, uten å helt klare å gjennomføre det helt.

Gammel 06-03-08, 08:16   #16
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vekta mi er stabil, men for høy.

Gammel 06-03-08, 08:18   #17
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Stabil, om man tar hensyn til at jeg bruker nesten et år på å stabilisere vekta mi etter svangerskap, og har littegrann igjen der. Jeg har vel normalt litt under fem kg å svinge på, det synes jeg er stabilt.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 08:21   #18
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har beholdt samme vekta siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, med unntak av et par graviditeter. Nå skal jeg ha baby i april, men satser på å nå matchvekta mi igjen til sommeren.
Egentlig veide jeg vel et par kilo mer enn normalen før jeg ble gravid, men det må vel regnes som stabilt.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 08:36   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ligget relativt jevnt de siste årene, mellom svangerskapene, på ca 92-95. Klarte faktisk å komme ned i 89, men gikk raskt opp igjen.

Men når Leon er født blir det andre boller. Eller, ingen boller er vel mer riktig.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 09:02   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå ser det ut til at den har stabilisert seg fint ja.
Jeg gikk jo veldig mye ned i vekt i desember da jeg ble så dårlig, og har fått tilbake litt av det nå, og har egentlig blitt veldig fornøyd med sluttresultatet.
(Så får jeg bare håpe at alle kursene og konferansene jeg skal på fremover, ikke gjør at jeg legger på meg i all mass igjen. )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.