|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Er det galskap å kvitte seg med hagen?På mandag får vi megler på besøk, vi vurderer nå å legge rekkehuset ut for salg til våren. Vi har en liten hage med epletre, plommetre, en liten jordbærflekk og gressplen på baksiden av huset. På forsiden av huset av vi en inngjerdet uteflekk, med en liten gressplen og sandkasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi har hage og det er vanvittig deilig - spesielt om sommeren å bare slippe ungen ut der. Vi bruker den mye. Men om du er bevisst at det blir større krav til deg å komme deg ut med ungene (ikke bare slippe de ut) så ser jeg ikke problemet med å kjøpe leilighet.
![]() |
#3 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg melder meg som kjøper av rekkehuset! *bor i leilighet og ønsker meg egen hage*
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg kunne ikke tenke meg å leve uten hage, selv uten barn. Jeg synes det er veldig "frihet" å kunne gå ut fra stua og ha stor veranda og hage som ungene kan boltre seg i. Ha plass til sandkasse, trampoline og huskestativ pluss alt mulig annet av sommerleker. Vi bruker uteområdet vårt enormt om våren, sommeren og utover høsten til det blir for surt. Om sommeren spiser vi alltid ute, vi sitter ute med vin og mat på kvelden og har vi besøk sitter vi ute.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Leiligheten var utrolig flott, men jeg hadde aldri i verden byttet til den fra et rekkehus med hageflekk. Jeg behøver luft rundt meg og en liten balkong kan aldri veie opp for en veranda ut mot egen hage.
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Det hadde jeg aldri gjort nei. Vi bodde i leilighet frem til eldstejenta var 2 år og det er utrolig kjedelig å pakke sekken for å gå ut og leke litt på lekeplassen. For ikke å snakke om hvor kjedelig det er når du må på do, er tørst eller har glemt mobilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?
Enig, dette med å måtte lage istand niste, termos eller kjøpe noe på veien for å være i en park og ha veien hjem til doen, kjøleskapet etc og hvis man har glemt noe. Det er så upraktisk. Og på varme sommerdager er det flott å kunne hente ungene og fylle opp plaskebassenget med en gang, gi dem en is og nyte solen mens de tumler rundt. Man kan lage middag mens de leker ute og flyr inn og ut.
![]() |
#8 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Om sommeren har vi 800 kvm større "hus". Vi praktisk talt bor ute om sommeren så fremst været tillater det. Kunne aldri i verden levd uten hagen. Det er den som gjør det atraktivt å bo her vi bor. Ungene er ute hver dag og sparker ball, leke og koser seg. Trampoline, tårn, sandkasse og sjørøverskute blir flittig brukt. Den dagen de har vokst over den perioden, så tar jeg tilbake hagen å lager den til mitt domene med blomsterbed og annet kos.
![]() |
#9 |
Aktiv
![]() ![]() |
Å være ute etter barnehagetid gjelder hele året. Ellers bruker vi nok hagen mest når det ikke er snø. Jeg synes uansett april-september gjør hagen verd det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Hm, på senhøst og vinter uten snø er det fint lite vi bruker hagen, det skal sies.
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Det jeg misliker aller mest med å bo i leilighet, er at jeg ikke har mulighet til å sleppe poden ut på egen hånd. Ikke vil han gå ut alene heller, det er for mange som kjører tett opp til blokken og lekeområdet.
![]() |
#14 |
Fornøyd
|
Ja, da bygger vi snøhule, aker i innkjørselen, husker i huskestativet, sklir på sklia - ja, i det hele tatt.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg hadde aldri byttet. Det er ikke uten grunn at folk i leilighet ønsker seg en hageflekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Så rart at denne tråden kom opp akkurat nå. Vi satt nemlig og diskuterte det samme i går. Vi skal kjøpe noe større når jeg begynner å jobbe om et års tid, og da har vi alltid sett for oss at vi ville kjøpe rekkehus/tomannsbolig o.l. Men i det siste så har vi snakket mer og mer om å heller kjøpe en stor leilighet i byen.
![]() |
#17 |
Originala
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg setter pris på vår lille hageflekk, men skulle alltids kunnet leve uten den. Viktigere for meg er det å bo et sted der vi etter hvert kan la Lillemor gå ut på egen hånd, altså gå til venner eller på leikeplassen uten at vi nødvendigvis må henge etter henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
En som trener
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville ikke kvittet meg med hageflekken vår. Og OM jeg skulle gjort det, ville jeg definitivt valgt en bygård med fin bakgård, lekeplass i nærheten og hvor det var en del andre barn i nærheten. Eller f.eks. Casinetto ved Frognerparken e.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Min nestenfemåring ser på meg med store øyne og sier "Mamma, jeg skulle ønske vi hadde hage." Så ja, litt galskap er det, men man må jo veie fordeler og ulemper opp mot hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?For å svare med ei lett omskriving: Men hagen min får du aldri.
![]() |
|
|