Mitt nye liv starter snart ...
Det er så utrolig fantastisk at jeg må bare si noe om hvordan livet er nå om dagen.
Jeg har vært gjennom 7 tøffe år nå med lærerutdanning, operasjon, kreft, cellegift, stråling, mulig spredning som ikke var det likevel, operasjon for å fjerne cyste, kreftkontroller, gubben på attføring, svigermor døde, økonomiske bekymringer.... osv.
Fredag 13. juni i år er jeg FERDIG utdannet lærer. Jeg har gått 7 år sammenhengende på skolen med alt som har vært i tillegg. Jeg må innrømme at jeg er litt stolt av meg selv. For min mann og meg så har alt dette slitt hardt på oss. Vi er slitne av motgang og vi vil aldri komme dit vi var før jeg ble syk. MEN snart kan jeg begynne å jobbe som lærer. Jeg jobber som ufaglært lærervikar i 90% stilling nå i tillegg til 50% studium.
Jeg føler at fredag 13. juni er starten på et nytt liv. Da skal jeg bare jobbe og jeg er ferdig med studenttiden. Det er bare helt, utrolig fantastisk....
De to eldste barna mine skal reise sammen med meg til Bulgaria. Dessverre har ikke mannen min mulighet til å være med av økonomiske grunner. Jeg fant ut her om dagen at jeg får ikke penger fra NAV Arbeid de to ukene vi er i Bulgaria. Det var kjempedumt, og i tillegg tenkte jeg ikke på at når jeg forhåpentlig blir ansatt i lærerstilling fra 1.8 så får jeg neppe lønn før i midten av september. MEN i verste fall får jeg låne penger av mine foreldre. Til Bulgaria skal vi.....
Tenk å endelig bare jobbe, ikke studere, ikke eksamener foran meg, bare jobbe, jobbe, jobbe.......   Måtte bare si det....... YIIIPIII!!! Jeg venter egentlig på at et ukeblad skal banke på døra og si at du har en historie vi vil du skal fortelle oss. .... For min historie er rene ukebladhistorien..... og den har så langt endt godt..... 
|