Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Festdrakt/bunad til barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 10:03   #1
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Festdrakt/bunad til barn

Hvilke bunader/festdrakter har barnet/barna ditt/dine?

Mine jenter har hatt den gamle Obs-drakten flere år på rad. Nå selger de ikke den lenger, så Lillemor fikk i fjor en drakt fra Sparkjøp. Nå selger de ikke den lenger heller, så i år aner jeg ikke hvilke jeg skal kjøpe til dem. Jeg liker ikke draktene de har på Sparkjøp i år, heller ikke de på Cubus og Bogerud. De blir litt for "wannabe" bunad for min smak... Finnes det andre typer drakter til barn som ikke koster skjorta?

Gammel 31-03-08, 10:08   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festdrakt/bunad til barn

Alt som ikke er ekte er wannabe-bunader etter min smak, og heter festdrakt på mitt spåk. :bunadsnazi:

Min yngste har hardangerbunad og mellomsøster har nordhordlandsbunad. Storebror har ikke bunad.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:09   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Exit har hatt festdrakt tidligere som ikke har vært så verst (ikke quote):

*poff*

Sist redigert av Veronal : 31-03-08 kl 10:45.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:09   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har store planer om å strikke, men det blir nok ikke til den 17. mai i år.

Gammel 31-03-08, 10:14   #5
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Exit sin var ikke dum. Men de går vel ikke opp til 140 i str?

Gammel 31-03-08, 10:15   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvor store størrelser festdraktene går opp til, men de går jo ganske langt opp i størrelse ellers (er det 8 år, mon tro - hva nå det er i cm? ).

Gammel 31-03-08, 10:17   #7
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

8 år er vel 128?

Min datter, på nesten 10, bruker 140/146 i klær. Hun er den høye og slanke i familien...

Gammel 31-03-08, 10:17   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har hver sin Liverpooldrakt, og det blir vel hver sin Engadrakt i år, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:19   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Engadrakt?
Hold deg til den røde, du.

Gammel 31-03-08, 10:21   #10
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Nok en gang glad jeg har jenter, og som respekterer mammas hat for fotball.

Gammel 31-03-08, 10:21   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:er flink pike som ikke avsporer en bunadstråd med frekke kommentarer om hvorfor i alle dager jenter ikke skal like fotball?:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:23   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Pøh. Begge mine jenter har fotballdrakter. Yngste har Liverpooldrakt med Fowler () på ryggen, mellomsøster har to Liverpooldrakter (Torres og Gerard) og en Branndrakt. Begge foretrekker fotball forran bunad, de er godt oppdratt.

Gammel 31-03-08, 10:28   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har festdrakt fra Maxemilia, kjøpt på Fru Lyng. Den er i mørk blå ull og har rød ullvest. Til lillesøster har jeg sydd festdrakt selv, som hun kan bruke i flere år fremover, for den kan legges ned og syes ut.

Her er festdrakten storebror har:

Gammel 31-03-08, 10:29   #14
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

For all del. De må gjerne like fotball, bare ikke i nærheten av meg.

Back to topic.
Var denne fin forresten?

Gammel 31-03-08, 10:36   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

For all del. De må gjerne like fotball, bare ikke i nærheten av meg.

Back to topic.
Var denne fin forresten?

Jentevarianten synes jeg var ok, men jeg likte ikke guttedrakta....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:41   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jeg likte heller ikke guttevarianten. For høy bukse og vesten ser for trang ut.

Jeg likte mye bedre Adrienne sin guttefestdrakt.

Gammel 31-03-08, 10:44   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ariel: Jentevarianten var grei nok, men guttedrakten synes jeg ikke var spesielt fin, verken i stoff eller snitt.

Gammel 31-03-08, 10:44   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge mine har bunader fra Gudbrandsdalen - Storesøster har rondastakk med rutaliv, og trykktyforkle og skaut. Plutten har "skikkelig" bunad, til og med med jakke. Oldemoren hans som sydde til faren hans, i sin tid.

Gammel 31-03-08, 10:47   #19
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jentene har hver sin drakt fra Exit. Eldstemann vil ikke ha noe sånt.

Gammel 31-03-08, 10:51   #20
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Jeg har 2 jenter da, så da blir det eventuelt jentedrakten. Men jeg er ikke sikker på om jeg er fortrolig med det røde...
Ellers har jeg funnet denne, men den går ikke opp til 140.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.