Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-08, 22:08   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?

Er overbevist om at her inne på FP har vi mange skap-åndelige!

Jeg er jo ute av skapet forlengst (!), og jeg kjenner at jeg har et stort behov for å snakke om temaet.

I går ble jeg plutselig minnet på at jeg egentlig er registrert på www.selvrealisering.no , men jeg hadde rent glemt det.
Om du synes det høres interessant ut, så registrer deg der inne og hjelp meg med å dra igang aktivitet.
Kan ikke tenke meg noe mer spennende å prate om, jeg!

Sist redigert av DM : 11-04-08 kl 23:45.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:09   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?

Jeg er full nok av meg selv som det er, takk.

Gammel 11-04-08, 22:11   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, ikke min greie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 23:11   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er opptatt av det ja, men er vel bare sånn halvveis ute av skapet så jeg diskuterer det ikke så høyt. Er registrert på selvrealisering.no, men der er det rimelig lite aktivitet.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 23:12   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg er opptatt av det ja, men er vel bare sånn halvveis ute av skapet så jeg diskuterer det ikke så høyt. Er registrert på selvrealisering.no, men der er det rimelig lite aktivitet.

Jepp - men nå har jeg begynt å skrive litt og håper mange slenger seg på ; )

Gammel 11-04-08, 23:12   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er jeg ikke. Dvs. jeg er nok opptatt av selvrealisering, men antakelig i en annen dimensjon enn det du mener med ordet.

Gammel 11-04-08, 23:17   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er selvrealisering og åndelighet to forskjellige ting.

Det hadde vært veldig morsomt dersom det hadde vært litt åndelighet i livet mitt. Men jeg har aldri opplevd noe som nærmer seg, og prøver ikke å utvikle mine tydeligvis uutviklede sanser.

Når det gjelder selvrealisering, er det foreløpig lagt på is. Men der regner jeg med å komme sterkere tilbake.

Gammel 11-04-08, 23:22   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det to sider av samme sak?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 23:25   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha! Det er der jeg har sett deg før. Jeg er registrert der, har lest og skrevet noe. Men det er ikke noe for meg. Grunnen er at jeg rett og slett ikke greier å kommunisere ting før har det klart for meg selv, og da passer det seg ikke i det hele tatt å prøve å skrive om en pågående prosess. For mitt vedkommende handler det om å mangle ord. (Strengt tatt burde jeg ha øvd meg på det, men ...)

Gammel 11-04-08, 23:28   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei, det er jeg ikke. Dvs. jeg er nok opptatt av selvrealisering, men antakelig i en annen dimensjon enn det du mener med ordet.

Gammel 11-04-08, 23:29   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Er det to sider av samme sak?

Neida, det er ikke nødvendigvis to sider av samme sak ; )
(Derav og/eller i overskriften)

Men på nevnte fora er begge deler aktuelt.

Gammel 11-04-08, 23:36   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er verken særlig opptatt av selvrealisering eller åndelighet.

Gammel 11-04-08, 23:38   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er selvfølgelg "opptatt" av selvrealisering, men absolutt ikke i en åndelig forstand. De to tingene har null og niks med hverandre å gjøre for min del. Og jeg trenger nok ikke et helt forum å snakke om selvrealisering på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 07:58   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Det de andre sa. Åndelighet: nei. Selvrealisering: ikke noe med åndelighet å gjøre.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 08:20   #15
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Ånddelighet, ja, men med begge bein trygt plassert på jorda.
Er skeptisk til veldig mye, og vet at den bransjen desverre inneholder en god slump useriøse aktører som ødelegger for de seriøse og dyktige.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 09:52   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart jeg er opptatt av selvrealisering, som i å fylle mitt potensiale og bli alt jeg kan bli, for meg selv og andre, personlig og profesjonelt. Jeg er ikke noen åndelig anlagt person, til det har jeg for mye humoristisk sans.

Gammel 12-04-08, 10:04   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Klart jeg er opptatt av selvrealisering, som i å fylle mitt potensiale og bli alt jeg kan bli, for meg selv og andre, personlig og profesjonelt. Jeg er ikke noen åndelig anlagt person, til det har jeg for mye humoristisk sans.

Jeg synes det samme som Mim!

Det er min oppfatning også: Stor grad av åndelighet disponerer ikke for barnslig, livsglad, og ihvertfall ikke ironisk humor. Selv om man sikkert finner unntak.

Gammel 12-04-08, 10:39   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er min oppfatning også: Stor grad av åndelighet disponerer ikke for barnslig, livsglad, og ihvertfall ikke ironisk humor. Selv om man sikkert finner unntak.

Det er det verste jeg har hørt.

Gammel 12-04-08, 10:42   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

...men hva er det med ordet "åndelighet" som ser ut til alltid å framprovosere små-edgye svar?

Jeg la inn hovedinlegget til informasjon.

Om noen hadde lagt inn informasjon om et strikkeforum, tror jeg neppe mange hadde giddet svare i tråden kun for å si " STRIKKING? Er du vill? Det er ikke, noe for meg, og det skulle det tatt seg ut å bruke mye tid på!"

Just a thought.

Om man ikke er interessert i temaet selvrealisering i kombinasjon med åndelighet, så er det sannsynligvis slik at nevnte fora ikke passer for akkurat deg.
Verre er det ikke, damer...

Gammel 12-04-08, 11:03   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...men hva er det med ordet "åndelighet" som ser ut til alltid å framprovosere små-edgye svar?

Jeg la inn hovedinlegget til informasjon.

Om noen hadde lagt inn informasjon om et strikkeforum, tror jeg neppe mange hadde giddet svare i tråden kun for å si " STRIKKING? Er du vill? Det er ikke, noe for meg, og det skulle det tatt seg ut å bruke mye tid på!"

Just a thought.

Om man ikke er interessert i temaet selvrealisering i kombinasjon med åndelighet, så er det sannsynligvis slik at nevnte fora ikke passer for akkurat deg.
Verre er det ikke, damer...

Hvis noen hadde spurt om: Er dere opptatt av strikking/og eller hekling? Så kan det være at jeg hadde svart selv om jeg ikke strikker. For da virker det som at man ønsker å høre hva andre synes.

Men ellers så svarer jeg ikke i strikketråder fordi jeg ikke er interessert i strikking. NewAge-fenomener er jeg derimot veldig interessert i, og jeg har mange meninger om det. Jeg er uenig med deg i det aller meste når det gjelder NewAge, men jeg har meninger. Det gjelder også mange andre her, Glitterchick, Veronal, Mim, Benmurphy, Teofelia, Scarlett, ++++
Det skal godt gjøres å starte en tråd, hvor alle disse erfarne forumistene har sterke meninger, og tro at det skal ende med at ingen skriver i tråden altså.

Emneord
alternativmessa, finske skoger, goth-kledd, humor, humor-idol, religion, åndelighet

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.