|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() HjemmealenefestNytt dilemma: Sist redigert av Jessica : 03-06-07 kl 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: HjemmealenefestNei, ikke på de premissene. Det høres ut som de pønsker på noe. Premissene hadde vært mine, men fest skulle de fått ha. Min søster er 16, hadde fest. Mamma var i naboblokken. Noen drakk. Da sa noen fra og min mor snakket til de og de sluttet. Enkelt og greit. Gikk fint for seg.
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: HjemmealenefestReise bort bare fordi h*n vil ha fest? Hadde ikke kommet på tale. Jeg hadde flydd i flint hadde h*n kommet med slike krav. Jeg hadde muligens godtatt en fest dersom jeg likevel var borte, men da skulle det vært på mine premisser.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Hjemmealenefest
Poenget var egentlig om du ville latt 16-åringen ha fest uten at du var i nærheten. Jeg endrer på hovedinnlegget så det blir klart |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: HjemmealenefestNei, jeg ville ikke tillatt det, uansett hvor ansvarlig mitt barn var. Det som lett kan skje er at andre på skolen eller i miljøet som ikke er like ansvarlige finner ut at noen er alene hjemme, og vips! så var festen ute av kontroll, stuebordet påtent og tapeten tagget på (selvopplevd fra min ungdom).
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HjemmealenefestIkke i 16-årsalderen. Det er alt for magne eksemler på at hus blir raserte.
![]() |
#11 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: HjemmealenefestNei. Har vært på litt for mange som ikke gikk så bra. Ble skader på inventar osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trøtt
|
![]() Sv: HjemmealenefestJeg hadde ikke godtatt det. Som 16 åring hadde jeg faktisk også ønsket at foreldrene mine var i nærheten da jeg hadde fest,- hadde en hjemmealenefest en gang som står ut som et ubehagelig minne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
XXX
Hvor: Orkdal
Signerer denne jeg...om min eldste er som hun er i dag, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å la henne ha en alenefest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: HjemmealenefestNei, jeg hadde ikke tillatt det. Selv om jeg ikke selv har opplevd at fester har tatt helt av og sett store ødeleggelser har jeg hørt om alt for mange eksempler på det til å være naiv i så måte.
![]() |
#15 |
Øyboer
![]() Sv: HjemmealenefestKommer helt an på hvordan denne 16 åringen er. Hvordan vennene er. hvor mange som kommer og om det pleier å komme mange som ikke er inviterte i dette området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: HjemmealenefestSelv om jeg har stolt på min 16-åringer, så har jeg nok ikke stolt på alle de som potensielt kan ødelegge festen. Jeg har nok vært hos naboen eller noe sånn.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: HjemmealenefestSpørs litt hva man legger i ordet fest.
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
Nemlig. Her i Bærum finnes det eksempler på at foreldre har leid inn vaktselskap for å holde orden på hjemmealenefestene.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: HjemmealenefestVi har hatt og kommer til å ha nulltoleranse for bruk av alkohol før aldersgrensen er oppnådd. Jeg hadde aldri latt en 16 åring invitere til "fyllefest". Ei hadde jeg aldri lagt opp til et party der vi hadde leid vaktselskap for 16 åringer.
![]() |
![]() |
#20 |
Helt konge
|
![]() Sv: HjemmealenefestEn ting er helt sikkert, mine barn vil aldri komme til å ha så mange alene hjemme alene-fester som jeg hadde fra jeg var 15 år. De var ville, men det gikk bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|