Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plantehjelp - noen med grønne fingre her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 16:22   #1
Left
Passiv

Standard

Plantehjelp - noen med grønne fingre her?

Oppdaget plutselig at duftranken min hadde fått hvite flekker på bladene sine, ser nesten ut som hvitt pulver, og der ser ut som om det kommer plantesaft ut i forbindelse med dette. Det legger seg i sårene der det har vært blader som har falt av osv.
Hva i all verden er dette? En form for sopp? Hva gjør jeg for å få det vekk??

Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 19:13   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plantehjelp - noen med grønne fingre her?

Jeg aner ikke hva en duftranke er, og skjønner ikke helt hva du mener. Men jeg har masse erfaring med "hvitt pulver" på roser, og det er i alle fall meldugg, en sopp. Etterhvert dekker de hele bladstilker, og bladene blir vridde og misformede. Kjerringråd sier at salmiakk-vann skal hjelpe, men det har jeg prøvd uten særlig hell. Min erfaring er at planten bør kastes før den smitter andre eventuelle planter i nærheten...
Men det pleier ikke å komme plantesaft, da. Så da er det kanskje noe annet?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 19:18   #3
Left
Passiv

Standard

Sv: Plantehjelp - noen med grønne fingre her?

Vet ikke om det er plantesaft, men det er noe seigt noe. Det er hvitt og oppleves nesten som pulver det hvite jeg mistenker er sopp.
Dette er en duftranke:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.