|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Vi har en del eldre mennesker i slekta som synes å mene at barn helst bør ha fire lag ullplagg året rundt, minst. Jeg husker da storesøster var baby, da var det flere som mente hun sikkert ble syk om hun bare hadde strikkedress på seg i voksiposen i bagvognen. Var vi sikre på at hun ikke skulle hatt en bobledress, eller i alle fall en vinterjakke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?
Jeg er mer frustrert over folk på min egen alder som mener at ullundertøy til barna er det eneste saliggjørende året rundt.
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Gamle folk fryser jo så lett selv, det er kanskje derfor?
![]() |
#4 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Ikke vet jeg, men slitsomt er det med de stadige kommentaren om bekledning.
![]() |
#6 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Det er farlig å fryse, vet du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Huff ja, kjenner til det der. Faktisk så er det farligere for babyer å bli for varme enn å ha det kjølig. Jeg ar en baby som er svært varm hele tiden, han svetter lett og tåler omtrent ingen varme før han bader i svette, så jeg må hele tiden passe på at han ikke er for tykt påkledd.
![]() |
#8 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Jeg har ingen "sånne" i min omgangskrets, men jeg tar meg i å synes synd på barn(med yngre mødre), som hylskriker i vogna der de ligger på skinn, i voksipose, med bobledress, lue og votter i +15 grader.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Sånt ser jeg hele tiden inne på kjøpesentere og lignende. Foreldrene har gjerne kledd av seg selv, mens ungen sitter fullt påkledd i skinnpose og er helt rødsprengt i ansiktet. Det er virkelig varmt på kjøpesenteret her altså! Skjønner ikke hva som skjer i hodet på slike folk!
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Ull innerst regulerer faktisk temperaturen mye bedre enn bomull, sånn at man ikke kjennes så varm ut. Men ikke hele året, da. Om sommeren blir selv ull for varmt.
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Jeg syns ull er kjempedeilig om vinteren, men den temperaturreguleringen når det er varmt har jeg aldri merket noe til hverken på meg selv eller ungene. Jeg har en tynn ulljakke rett på kroppen idag, og det tror jeg blir siste gang på en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
frakoblet
|
Nei, jeg syns heller ikke det regulerer når det er veldig varmt. Begge mine har sluttet med ull innerst nå, det er jo femten grader på dagtid. Ull virker best når det er fuktig og/eller kaldt.
![]() |
#13 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Husker jeg var på tur med vesla da hun var 2 (!) år gammel. Dette var MIDT på sommeren og det var steike varmt, vi svettet begge to. Plutselig utbryter ei forbipasserende eldre dame "jøss, vet du ikke at barn skal ha lue på seg hele året, nå blir helt sikkert jenta di kjempesyk". :råll:
![]() |
#15 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Ehem.. Kremt.
![]() |
#16 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med eldre folk og (mye) klær?Jeg kjenner fenomenet. Min mor er av den typen. Og hver gang jeg kommer med mer oppdaterte fakta verørende påkledning av barn, får jeg høre denne: " hvordan fikk unga vokst opp før i tia...". Herlig sarkasme
![]() |
|
|