Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En liten røykediskusjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-08, 10:49   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En liten røykediskusjon

Følgende diskusjon går på jobben hos meg:

Vi har et stk bygg uten ventilasjon. Skal man få luft inn må vinduene opp. På solsiden blir det fryktelig varmt når solen står på (det finnes ikke solskjermer). Noen kolleger (ikke meg) har rom på denne siden av bygget, men sliter med at "røykehjørnet" er rett utenfor. Når de åpner vinduene så siver røyken inn... Og røykerne har pauser tre-fire ganger til dagen, i flere puljer. Det står stort sett alltid noen og røyker der.

Mine kolleger har forklart problemstillingen for røykerne og bedt dem om de kan røyke et annet sted. Det er en diger park utenfor, så problemet kan enkelt løses med at de flytter seg noen meter bort fra bygget. Men det forslaget ble meget dårlig mottatt og beskjeden tilbake var at om røyken generte, så fikk de lukke vinduene. Noe som jo egentlig ikke er et alternativ hvis man skal ha luft og temperatur som det går an å jobbe i .

Kollegaene mine har forsøkt å ta dette opp med ledelsen, men det stopper opp et eller annet sted i systemet, og røykerne står der fremdeles. Den ene kollegaen min hadde fått spørsmål fra kona om han hadde røykt da han kom hjem i går. Det sier litt om problemet.

Hva gjør man i en sånn sak? Er det røykerne som ikke vil flytte seg bort fra vinduene som er vrange, eller er det de som sitter inne og vil ha vinduene åpne som er vrange? Og er ledelsen ekstremt konfliktsky som ikke griper fatt i det?

Jeg kjenner at jeg er veldig glad for at jeg ikke har vindu ut mot den siden solen skinner og røykerne trives .

Sist redigert av Milfrid : 23-04-08 kl 11:12.
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.