Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når dataen er død

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-08, 18:14   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når dataen er død

Min kjære fikk ikke sove i natt. Ene øyet hans verket som besatt, klødde og rant. Da han sto opp i dag tidlig var øyet hovent og rødt som bare et øye stappfullt av øyekatarr kan være. Aua!

Min mann ringte vårt lokale legekontor. Han måtte få øyedråper, må vite. "Nei... det var litt vanskelig, for dataen deres var død. De kunne ikke gi ham noen time, men han fikk stikke innom i 11-tiden, så skulle de se hva de kunne få gjort."

Nuvel. Min mann leverte Storebror i barnehagen kl 9. Barnehagen ligger rett ved siden av legekontoret, så da fant min kjære ut at nei, han gadd da ikke vente til klokka var 11 når han likevel var i nabolaget. Han gikk derfor inn på legekontoret for å ta en prat med resepsjonsdama.

Det gikk omtrent som følger:

Mann: "Eh, jeg har skikkelig øyekatarr. Kunne ikke en lege bare se på meg så jeg får øyedråper."

Dama: "Nei, det går ikke i dag. Dataen vår er død."

Mann: "Men, legen trenger da ikke dataen for å se på øyet mitt. Jeg har da øyekatarr!"

Damen: "Men du skjønner, legen kan ikke skrive ut noen resept på øyedråper til deg i dag. Dataen vår er død, har jeg jo sagt."

Mann noe oppgitt: "Eh... Kan ikke legen skrive ut resept når dataen er død? Hva med hendene - kan han ikke bruke dem?"

Damen: "Eh... jo... det har du jammen meg rett i. Visst kan legen bruke hendene å skrive med..."

Og dermed fikk min kjære prompte se en lege, og legemannen utstyrte min kjære med en håndskrevet resept på øyedråper.

Jammen meg er det vanskelig å være til når dataen er død.

Sist redigert av Inagh : 25-04-08 kl 18:19.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 18:16   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når dataen er død

Og når man i tillegg glemmer at man har hender og vanlig kulepenn, så blir det skikkelig ille!

Gammel 25-04-08, 18:18   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

He, he,er det mulig......

Gammel 25-04-08, 19:33   #4
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

La oss håpe det bare var kontordamen som hadde et anfall av fjernhet, ellers ville jeg sterkt vurdert å bytte fastlege. En lege som trenger pc for å utøve legeyrket vil iallefall ikke jeg ha.

Nå vet jeg at det sies at leger har stygg håndskrift, men de kan vel fremdeles tyde kråketærne på apoteket? Godt det ordnet seg tilslutt da. Kontordamen lærte iallefall noe idag.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 19:40   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Man blir temmelig avhengig av datan, ja. Likevel så kan man huske på å at det går ann å gjøre ting på alternative måter.

Gammel 25-04-08, 19:43   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Gammel 25-04-08, 19:46   #7
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Hildrane du... hva gjorde man før datamaskiner fantes mon tro?

Gammel 25-04-08, 19:48   #8
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det var bra han hadde kulepenn.
God bedring til mannen din.

Gammel 25-04-08, 19:49   #9
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Jammen bra du har ein så smart mann som kan kome med slike geniidear når andre sviktar.

Gammel 25-04-08, 20:37   #10
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøye!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 20:40   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

He,he..

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 20:46   #12
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fantastisk!

Gammel 25-04-08, 20:49   #13
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Lege nå også med hender!

Bare en ting: Hvis han er veldig "lyssky" så kan det være verd å sjekke om det er regnbuehinnebetennelse (iridocyklitt). Det artet seg omlag sånn hos meg første gangen og da trenger man antihistaminer, ikke antibiotika.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 21:15   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jammen meg godt han ikke kom inn med hjertetrøbbel eller det som verre var.

Gammel 25-04-08, 21:22   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Helt utrolig...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 21:23   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Her har både jeg og mannen min humret over innlegget ditt Inagh. Fantastisk skrevet som vanlig!

Ellers så må jeg jo innrømmet at når jeg leste overskriften, så leste jeg: "Daten" er død" Så for meg trist lesing jeg da

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 21:43   #17
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Jeg leste også "daten", og så for meg en fryktelig trist kjerlighetshistorie her. Se&hør-refleksen fikk meg til å kikke på tråden gitt.

Gammel 25-04-08, 21:49   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt utrolig at det går ann å være så vanskelig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 00:30   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er noen dager man har litt tyngre for det.
Den kontordamen hadde tydligvis en slik dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.