|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Bake med Splenda?Det kommer diabetikere hit i dag. Det hadde jeg ikke tenkt på før i morges. Kan jeg bytte ut alt sukker i oppskriftene med Splenda - det tror jeg nemlig jeg har i skapet.
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bake med Splenda?Hei. Jeg vet ikke ang. bakingen, altså, men er du sikker på at de ikke kan spise vanlig mat ? Vi hadde besøk for en liten stund siden av en jente med diabetes, og hun spiste helt vanlig mat og kaker, hun bare regulerte hvor mye insulin hun tok i etterhånd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bake med Splenda?Den eldste bruker insulin (barnas oldemor). Hun spiser ikke noe vanlige kaker lenger nei. Hun er i ferd med å miste synet pga diabetes. HUn hadde vel opprinnelig type 2, men har utviklet alvorlig diabetes. Svigermor har type 2 og regulerer bare med mat.
![]() |
#4 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Bake med Splenda?Min eks svigermor har diabetes. Hun lagte alt mulig med splenda. Vi merket ikke store forskjellen på smaken. Men husk du må ikke bruk samme mengden av det som sukker. For det er vel ganske søtt på smak. Men det står vel sikkert målemengden på pakken i forhold til sukker.
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bake med Splenda?Nå har jeg laget Barmens jokoladekake med Splenda. Røren smakte litt urk av kunstig... Står i ovnen nå. Jeg skjønner jo at det er sukker i sjokoladen, men tenkte den kanskje likevel ble mer diavennlig?
![]() |
#10 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Bake med Splenda?Det spørs veldig, noen med diabetes kan spise den kaken, mens andre ikke.
![]() |
|
|