Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rabarbra no?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-08, 12:57   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Rabarbra no?

Rabarbraen min er kommen ganske så langt, så langt at eg lurer på om eg kan ta inn noko i dag og lage rabarbragrøt

Bør eg vente litt til eller går det greit å ta inn noko no. Den kjem vel berre med nye skudd

Gammel 04-05-08, 14:40   #2
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rabarbra no ?

Huff nei, du må ikke ta av den ennå. Den smaker høgg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 14:51   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Det jeg lærte om rababra av bestemoren min er stikk motsatt av det Arken sier, de nye skuddene smaker best, og når de blir gamle blir de trælete og vonde. Jeg har imidlertid ikke tatt inn så tidlig, da de ikke er kommet så langt her.

Gammel 04-05-08, 15:58   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Regner med at du kan spise nå ja. Har i hvert fall lært at rabarbra skal spises (høstes) før St.Hans-aften Etter det blir de trælete

Gammel 04-05-08, 16:35   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Den skal takast før Sankt Hans ja, etter det er den ofte trælete og smaker høgg. Men ein kan unngå det viss ein kutter ned jevnlig over heile sommaren.
Venter nokre dager til eg. Så kan eg vel heller begynne å kutte vekk dei største og fryse ned.

Gammel 04-05-08, 20:42   #6
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Tidlig rabarbra er best! Vil også ha!

Gammel 04-05-08, 21:05   #7
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg synes rabarbra er godt hele sommeren dersom man er flink og fjerner blomstene. Jeg bruker den stort sett til grøt og i kake. Tar utgangspunkt i eplekake og erstatter epler med rabarbra.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:21   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Var så heldig at eg fekk nokre avleggarar av mormora mi i fjor. Og det virker som om den trives innmari bra her hjå meg. Enno det einaste me har gjort er å sette den i jorda.

Gammel 04-05-08, 22:40   #9
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rabarbra no?

Vi har masse rabarbra i vår nye hage, og nå har den jammen kommet raskt opp de siste par dagene. Noen flere som har tips til hva den kan brukes til? Rabarbra er jo godt i kake/pai/muffins, og så tenkte jeg kanskje å lage saft. (Hvis jeg gidder... )

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 22:45   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Syltetøy, suppe, grøt

Gammel 04-05-08, 22:54   #11
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg må flytte rabarbraen min. Vi skal sette opp en terasse der den står. Går det greit å flytte den nå som den er i vekst? Noe jeg bør tenke på?

Gammel 04-05-08, 23:00   #12
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Rabarbrasyltetøy er nyyyydelig!

Gammel 04-05-08, 23:05   #13
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Rabarbragrøt med sukkker og fløte

Gammel 04-05-08, 23:06   #14
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg må flytte rabarbraen min. Vi skal sette opp en terasse der den står. Går det greit å flytte den nå som den er i vekst? Noe jeg bør tenke på?

Rabarbra kan du fint flytte nå. Ta godt rundt rota.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:11   #15
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Kjempeflott! Takk skal du ha

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.