|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skrekkøgle
|
![]() Alkohol i dåp og konfirmasjonEr det vanlig å servere alkohol i dåp og konfirmasjon i Norge? I min familie er det ikke vanlig, men jeg har ikke vært på så mange tilstelninger utenfor familien, de andre jeg har vært i, har vært læstadianske familier stort sett, og da er det jo ikke alkohol...
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonNei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonDet har aldri skjedd i min familie.
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg har vært i både dåp og konfirmasjon hvor det har stått pils på bordet til de som har ønsket dette.
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 24-04-08 kl 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg var i en begredelig dåp nylig, og skulle ønske at vi hadde fått vin.
![]() |
#8 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonMin far mente det var greit i borgerlige sammenhenger, som feks borgelig ungdomsfest, men ikke kirkelig, det hadde han selv vegret seg for. De hadde ikke alkohol i min konfirmasjon i det hele tatt, men så hadde vi ikke noe enormt selskap heller, vi har ikke så mye familie i Narvik.
![]() |
#9 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg synes ikke at øl, vin, eller annen alkohol har noe å gjøre i konfirmasjon, dåp eller lignende... Og i anledning dåpen til mitt første barn, ble det temmelig anstrengt med svigers-gjengen, som ikke kunne fatte at jeg kunne være så sær! Man kunne jo ha Munkholm, eller annen type lett-variant, eller vørterøl..
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonI min familie har det vært en selvfølge med alkohol i festlige anledninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonSå vidt jeg kan huske har det alltid blitt servert alkohol i konfirmasjoner og dåper hos oss. Vi skal også servere dette til Storemors communiòn neste helg. Blir det helt feil det da eller?
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonNå har jeg ikke feiret konfirmasjon ennå, men uten større problemer satte vi fram både litt rød og litt hvit vin, samt noen flasker øl på "drikkebordet" på alle de tre navnefestene vi har holdt. I tillegg var det mer enn nok av brus, juice, vann og lignende alkoholdfrie varianter. |
![]() |
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonDette har det vært en lang og interessant diskusjon om før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonIkke i vår familie.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Re: Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Interessant standpunkt det der - "alkohol og barn hører ikke sammen". |
![]() |
![]() |
#16 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Re: Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg er ikke vant med alkohol i dåp og konfirmasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonVi har ikke hatt det i min familie, men jeg synes det hadde vært helt greit hvis det kun var snakk om vin til maten feks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
This is normal!
|
![]() Sv: Re: Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Jeg er enig med jeg! Litt pils eller vin (og kanskje en cognac til kaffen) til folk over 18 år i barnedåp og bryllup ser ikke jeg problemet med. Hvis jeg visste at onkel Donald eller tante Dolly hadde et alkoholproblem og ville drikke seg litt for langt under bordet, ville jeg nok vurdere å droppe det, men at voksne mennesker drikker en øl eller litt vin til maten synes jeg er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonFor meg er det uaktuelt å servere alkohol ved anledninger hvor barn under 18 år feires. Det er deres dag.
Stakkars bestefar? Hva vet du om det var et tap for han? Jeg vil heller si stakkars deg som mener alkohol er så viktig at du heller vil ha det enn familien din rundt deg om du måtte velge. Jeg er glad for at alkoholen ikke betyr så mye for meg.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Mener du at man ikke skal servere Munkholm i dåp, eller mente du at du serverte Munkholm og at det ikke var godt nok for svigerfamilien? :treig:
![]() |
|
|