|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har barnehagen deres kristen formålsparagraf? | |||
Ja, og det synes jeg er flott. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 28,74% |
Ja, men vi ville helst den ikke hadde det. |
16 | 18,39% |
Nei, men jeg ville helst denne hadde det. |
6 | 6,90% |
Nei, og det synes jeg er flott. |
21 | 24,14% |
Vet ikke. |
7 | 8,05% |
Jeg gir blanke. |
12 | 13,79% |
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har deres barnehage kristen formålsparagraf?*****
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05) Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?LIlle B går i en kommunal barnehage og de har alle (mer eller mindre i allefall) kristen formålsparagraf. Jeg kjenner ikke til at det finnes noen human etisk barnehage i nærheten, ellers ville jeg selvsagt søkt der. Finnes det i det hele tatt noen humanetiske barnehager?
![]() |
#3 |
Står på egne ben
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Ungene mine begynner i ny barnehage til mandag og den har kristen formålsparagraf. Det er sprengte ventelister i området på barnehager, men jeg vet om flere som har fått tilbud om plass i denne barnehagen som har sagt nei pga. akkurat dette. Men da skjønner jeg ikke helt hvorfor de har søkt på den i det hele tatt. Det har bestandig vært offisielt at det er menigheten som har bygget denne barnehagen og skal drive den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Her er vi i bedehuset daglig! Søstermor fikk plass i barnehagen i bedehuset her. Den blir drevet av NLM-norsk luthers misjonssamband!
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Lillebror er i kommunal barnehage, så der vil jeg anta det er kristen formålsparagraf.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Poden går i kommunal barnehage, så den antar jeg har kristen formålsparagrag, i større eller mindre grad.
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Nusken går i familiebarnehage, men de følger den kristne formålsparagrafen. Jeg ønsker hele paragrafen til skogs, men med skole- og barnehagesystemet i dag er det vel ingen vei utenom. Iallefall så lenge man ønsker å ha barnet i offentlig barnehage eller skole.
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?
En liten kommentar bare. Jeg skulle ønske skoler og barnehager var lagt opp til å passe alle typer livssyn. Altså, tilpasset både kristne, ateister, buddhister, muslimer osv. Det blir litt "krig-og-fred-og-sånn", men jeg mener seriøst at barna bør lære å leve i mangfold og forskjellighet. Helst alle barn. Derfor synes jeg det er litt ugreit med egne kristne/muslimske barnehager og skoler f.eks. Jeg mener ikke med dette at du mener noe annet altså, det er bare noen tanker jeg gjør meg.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Nei, heldigvis ikke. Det er ikke aktuelt at mine barn forkynnes for.
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Min datter går i en barnehage som følger den kristne formålsparagrafen, men det forkynnes ikke i barnehagen. Det er barnehager med utvidet kristen formalsparagraf som tar seg av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Nei, heldigvis ikke. Barnehagen til vesla er svært mangfoldig, og de feirer alle høytider, også innenfor andre religioner, siden det er mange muslimer, asiatere osv. som går der. Avdelingene har feks. navn som "Globus", "Regnbuen" osv og de synger aldri kristne bordsanger, samt prøver å lære barna om ALLE religioner og kulturer. Kjempespennende barnehage som både jeg og vesla ELSKER.
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
Vår barnehage gjør også det, men den har en kristen formålsparagraf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
Jeg tror du har rett. Men jeg vet heller ikke ...
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?I vedtektene står følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Du har helt rett.
![]() |
![]() |
#19 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Dette sier forøvrig den nye rammeplanen om arbeidet med dette fagområdet:
Dette gjelder for alle barnehager som drives i dette landet.
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Mathias går foreløpig ikke i barnehage, men jeg jobber i barnehage med utvidet kristen formålsparagraf. Og barnehagen vi helst vil ha ham i når den tid kommer har også det. Skjønt det er slett ikke av den grunn vi har den barnehagen på førsteplass, da.
![]() |
![]() |
|
|