Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har deres barnehage kristen formålsparagraf?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har barnehagen deres kristen formålsparagraf?
Ja, og det synes jeg er flott. 25 28,74%
Ja, men vi ville helst den ikke hadde det. 16 18,39%
Nei, men jeg ville helst denne hadde det. 6 6,90%
Nei, og det synes jeg er flott. 21 24,14%
Vet ikke. 7 8,05%
Jeg gir blanke. 12 13,79%
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-06, 14:39   #1
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Har deres barnehage kristen formålsparagraf?

Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 10:33.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 14:51   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?

LIlle B går i en kommunal barnehage og de har alle (mer eller mindre i allefall) kristen formålsparagraf. Jeg kjenner ikke til at det finnes noen human etisk barnehage i nærheten, ellers ville jeg selvsagt søkt der. Finnes det i det hele tatt noen humanetiske barnehager?

Vi har derfor ikke noe valg, men det er heldigvis ikke noe som blir lagt spesielt mye vekt på i vår barnehage. Hadde det vært et viktig element i hverdagen til nettopp denne barnehagen hadde vi nok søkt en annen.

Jeg syns for øvrig både kommunale barnehager og skoler burde i stor grad være uten religiøse ritualer og markeringer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 15:14   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine begynner i ny barnehage til mandag og den har kristen formålsparagraf. Det er sprengte ventelister i området på barnehager, men jeg vet om flere som har fått tilbud om plass i denne barnehagen som har sagt nei pga. akkurat dette. Men da skjønner jeg ikke helt hvorfor de har søkt på den i det hele tatt. Det har bestandig vært offisielt at det er menigheten som har bygget denne barnehagen og skal drive den.

Jeg har ikke noe problemer med at barnehagen har kristen formålsparagraf. Nå er ikke vi så aktive i kirken akkurat, men synes det er helt greit at ungene får en del barnelærdom. Tror ikke det blir noen mengder av det uansett på den måten vi har blitt fortalt at barnehagen skal drives.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 15:47   #4
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Her er vi i bedehuset daglig! Søstermor fikk plass i barnehagen i bedehuset her. Den blir drevet av NLM-norsk luthers misjonssamband!

Vi er medlem i statskirken og barna er døpt. Vi er vel egentlig bare støttemedlemmer der.

Vi synes det er helt uproblematisk at barnehagen har en utvidet kristen formålsparagraf. Det er kristen samlingstund hver onsdag. Synger for maten og ber gjør de også. Bønnen går slik: Kjære gud, takk for en fin dag.

Vi er fornøyde med barnehagen, det er kun en avdeling, oversiktlig og stabilt personale.

At søstermor forteller litt om gud og Petra, eller Peter er bare kos. På skolen lærer de jo om alle religioner i KRL-faget. Storebror holder på med Buddismen for øyeblikket.

Gammel 18-11-06, 16:16   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror er i kommunal barnehage, så der vil jeg anta det er kristen formålsparagraf.
Storebror går i privat, foreldreeid barnehage. Jeg aner ikke om de har det der, og det bryr meg ikke i det heletatt.

Vi er ikke kristne, snakker ikke med barna om Gud og Jesus. Skulle de få høre om Gud og Jesus i barnehagen - greit nok.
Jeg er av den mening at barn ikke har vondt av å lære om religioner og andres livssyn.
Vårt livssyn - vår etikk og moral får de hjemme likevel.

Gammel 18-11-06, 16:26   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden går i kommunal barnehage, så den antar jeg har kristen formålsparagrag, i større eller mindre grad.
Det plager meg absolutt ikke, men så er jeg jo kristen da!

Gammel 18-11-06, 16:46   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nusken går i familiebarnehage, men de følger den kristne formålsparagrafen. Jeg ønsker hele paragrafen til skogs, men med skole- og barnehagesystemet i dag er det vel ingen vei utenom. Iallefall så lenge man ønsker å ha barnet i offentlig barnehage eller skole.

Gammel 18-11-06, 16:52   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg er humanetiker og mannen min er ateist. Vi hadde inderlig ønsket oss at barna våre kunne gå i en barnehage hvor de kunne blitt oppdratt i det livssynet som blir praktisert i hjemmet.

En liten kommentar bare. Jeg skulle ønske skoler og barnehager var lagt opp til å passe alle typer livssyn. Altså, tilpasset både kristne, ateister, buddhister, muslimer osv. Det blir litt "krig-og-fred-og-sånn", men jeg mener seriøst at barna bør lære å leve i mangfold og forskjellighet. Helst alle barn. Derfor synes jeg det er litt ugreit med egne kristne/muslimske barnehager og skoler f.eks. Jeg mener ikke med dette at du mener noe annet altså, det er bare noen tanker jeg gjør meg.

Gammel 18-11-06, 17:20   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, heldigvis ikke. Det er ikke aktuelt at mine barn forkynnes for.

Gammel 18-11-06, 17:26   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min datter går i en barnehage som følger den kristne formålsparagrafen, men det forkynnes ikke i barnehagen. Det er barnehager med utvidet kristen formalsparagraf som tar seg av det.

Nå er vi kristne og for oss hadde det nok ikke vært aktuelt å bruke en barnehage som ikke har kristen formålsparagraf, utvidet eller vanlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 17:38   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, heldigvis ikke. Barnehagen til vesla er svært mangfoldig, og de feirer alle høytider, også innenfor andre religioner, siden det er mange muslimer, asiatere osv. som går der. Avdelingene har feks. navn som "Globus", "Regnbuen" osv og de synger aldri kristne bordsanger, samt prøver å lære barna om ALLE religioner og kulturer. Kjempespennende barnehage som både jeg og vesla ELSKER.

Gammel 18-11-06, 17:47   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, heldigvis ikke. Det er ikke aktuelt at mine barn forkynnes for.

Eh ... forkynt for? Ungene mine har til sammen gått i 5 barnehager her til lands, og jeg har aldri opplevd noen forkynning, selv om jeg antar at de fleste barnehagene de har gått i, har hatt kristen formålsparagraf. Jeg kan ikke huske en eneste referanse verken til Gud eller Jesus. Jeg antar at kun private barnehager med utvidet kristen formålsparagraf har direkte fokus på krstendommen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 18:05   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei, heldigvis ikke. Barnehagen til vesla er svært mangfoldig, og de feirer alle høytider, også innenfor andre religioner, siden det er mange muslimer, asiatere osv. som går der. Avdelingene har feks. navn som "Globus", "Regnbuen" osv og de synger aldri kristne bordsanger, samt prøver å lære barna om ALLE religioner og kulturer. Kjempespennende barnehage som både jeg og vesla ELSKER.

Vår barnehage gjør også det, men den har en kristen formålsparagraf.

Ja bortsett fra navnene på avdelingene, da. De har natur navn fordi det er en barnehage med fokus på natur.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 18:19   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Eh ... forkynt for? Ungene mine har til sammen gått i 5 barnehager her til lands, og jeg har aldri opplevd noen forkynning, selv om jeg antar at de fleste barnehagene de har gått i, har hatt kristen formålsparagraf. Jeg kan ikke huske en eneste referanse verken til Gud eller Jesus. Jeg antar at kun private barnehager med utvidet kristen formålsparagraf har direkte fokus på krstendommen.

Å synge kristne sanger og ha fokus på påske o.l. er ALT for mye.

Gammel 18-11-06, 19:00   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å synge kristne sanger og ha fokus på påske o.l. er ALT for mye.

Djeez.

Gammel 18-11-06, 19:01   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg innbiller meg at man ikke har lov å forkynne, selv om man har kristen formålsparagraf. Det er vel kun med utvidet formålsparagraf man har lov til det? Jeg er ikke førskolelærer så jeg vet egentlig ikke hva som er lov og ikke lov,men jeg trodde det var slik.

Jeg tror du har rett. Men jeg vet heller ikke ...

Gammel 18-11-06, 19:06   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

I vedtektene står følgende:

Etikk, religion og filosofi
Gjennom arbeid med etikk, religion og filosofi skal barneahgen bidra til at barna
• erfarer at grunnleggende spørsmål er vesentlige, ved at det gis anledning og rom til undring og tenkning, samtaler og fortellinger
• tilegner seg samfunnets grunnleggende normer/ verdier
• utvikler toleranse og interesse for hverandre og respekt for hverandres bakgrunn, uansett kulturell, religiøs eller livssynsmessig tilhørighet
• får innsikt i kristne grunnverdier og deres plass i kulturen, og til kristne høytider og tradisjoner
• får kjennskap til tradisjoner knyttet til høytider i religioner og livssyn som er representert i barnegruppen
• blir kjent med religion, etikk og filosofi som en del av kultur og samfunn
• får hjelp i konfliktsituasjoner til å finne konstruktive løsninger

Vi vil markere religiøse livssynsmessige og kulturelle tradisjoner som er representert i barnehagen Personalet må være seg bevisst den betydningen de har som forbilder og opptre slik at barna kan få støtte i egen identitet og få respekt for hverandre.

For meg ser det ut som om at de gjør seg kjent med forskjellige livssyn, noe som for meg er kjempefint.

Dette er en foreldreeid barnehage.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 19:38   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg innbiller meg at man ikke har lov å forkynne, selv om man har kristen formålsparagraf. Det er vel kun med utvidet formålsparagraf man har lov til det? Jeg er ikke førskolelærer så jeg vet egentlig ikke hva som er lov og ikke lov,men jeg trodde det var slik.

Du har helt rett.
I barnehager som bare har kristen formålsparagraf, så er noe av poenget at man skal kunne snakke om hvorfor man feirer jul og påske, men man skal ikke ha noen forkynnelse. Man skal kunne snakke om statsreligionen, men alt skal skje i nært samarbeid med hjemmet (som det så vakkert heter seg i lovverket), og dette medfører at man gjerne tar opp på foreldremøtet, hva og hvor mye foreldrene vil vi skal gå inn på av ulike elementer knyttet til høytidene. Jeg velger også bevisst å ikke synge julesanger med tydelig kristent budskap, eller snakke om Jesus på korset. Jeg velger heller å snakke om forskjellene på religionene. Blandt annet så vil jeg, og flere av mine kolleger, velge å fortelle barna at mange mennesker tror forskjellige ting, og dette er helt ok - vi liker at folk får tro forskjellig.

Sitron: Forkynnelse sier du? Lurer på hva slags barnehager du er vant til, dersom du tror dette er normalen i barnehager med kristen formålsparagraf.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 19:43   #19
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Dette sier forøvrig den nye rammeplanen om arbeidet med dette fagområdet:

Sitat:

3.5 Etikk, religion og filosofi

Etikk, religion og filosofi er med på å forme måter å oppfatte verden og mennesker på og preger verdier og holdninger. Religion og livssyn legger grunnlaget for etiske normer. Kristen tro og tradisjon har sammen med humanistiske verdier gjennom århundrer preget norsk og europeisk kultur. Norge er i dag et multireligiøst og flerkulturelt samfunn. Barnehagen skal reflektere og respektere det mangfoldet som er representert i barnegruppen, samtidig som den skal ta med seg verdier og tradisjoner i den kristne kulturarven. Den etiske veiledning barnehagen gir barn, må ta hensyn til barnets forutsetninger og det enkelte hjems kulturelle og religiøse eller verdimessige tilknytning.

Gjennom arbeidet med etikk, religion og filosofi skal barnehagen bidra til at barna

1. erfarer at grunnleggende spørsmål er vesentlige, ved at det gis anledning og ro til undring og tenkning, samtaler og fortellinger
  2. • tilegner seg samfunnets grunnleggende normer og verdier
  3. • utvikler toleranse og interesse for hverandre og respekt for hverandres bakgrunn, uansett kulturell og religiøs eller livssynsmessig tilhørighet
  4. • får innsikt i kristne grunnverdier og deres plass i kulturen
  5. • får kjennskap til kristne høytider og tradisjoner
  6. • får kjennskap til tradisjoner knyttet til høytider i religioner og livssyn som er representert i barnegruppen
  7. • blir kjent med religion, etikk og filosofi som del av kultur og samfunn.

For å arbeide i retning av disse målene må personalet

1. være seg sitt yrkesetiske ansvar for praktisering av barnehagens verdigrunnlag bevisst
  2. • møte barnas tro, spørsmål og undring med alvor og respekt
  3. • skape rom for opplevelser, undring, ettertanke og gode samtaler
  4. • skape interesse for og bidra til forståelse og toleranse for forskjellige kulturer og ulike måter å leve på
  5. • hjelpe barn i konfliktsituasjoner til å finne konstruktive løsninger
  6. • være seg bevisst den betydning personalet har som forbilder og opptre slik at barna kan få støtte i egen identitet og respekt for hverandre
  7. • la den kristne kulturarven komme til uttrykk blant annet gjennom høytidsmarkeringer
  8. • markere andre religiøse, livssynsmessige og kulturelle tradisjoner som er representert i barnehagen

Dette gjelder for alle barnehager som drives i dette landet.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 19:53   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mathias går foreløpig ikke i barnehage, men jeg jobber i barnehage med utvidet kristen formålsparagraf. Og barnehagen vi helst vil ha ham i når den tid kommer har også det. Skjønt det er slett ikke av den grunn vi har den barnehagen på førsteplass, da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.