|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Øyene i Indre OslofjordDette er egentlig skikkelig pinlig å innrømme, men vi har aldri reist ut til øyene for å bade. I morgen skal vi til pers.
![]() |
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordDet kommer litt an på hvor avslappet du er i forhold til å slippe å vente alt for lenge på båt. Jeg er veldig glad i Langøyene, men med Snupp så foretrekker jeg helt klart Hovedøya eller Gressholmen. Det er veldig lurt å ta med badesko, hvis du har. Alle øyene er egentlig veldig fine, men det kan til tider være marerittaktig å vente på båten. Det er derfor veldig lurt å dra tidlig ut, ta med nok mat og drikke til hele dagen og vurdere trafikken ned mot bryggen ift. hjemreise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordHater øyene - mest på grunn av en regnbye-vente-på-båt-hendelse en gang.
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordjeg elsker hovedøya! det er vakre sletter hvor man kan sitte i skyggen av trærne, det er mye spennende historie og morsomme gamle bygninger (inkl krutthus med kanoner og fantastisk utsikt, samt klosterruinene), og det er bademuligheter (vær tidlig ute, da er den fine skyggefulle "småbarnsbukta" ennå ikke grå av opptråkket mudder). apropos mudder, det skal mudres utenfor hovedøya i sommer, så da er nok ikke bading særlig fristende... men for en tur i det grønne, med utsikt, klosterruiner og sauer, er det verd en tur i seg selv.
![]() |
#7 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordVær ute tidlig hvis du skal til Langøyene i alle fall. Jeg synes det er finest der.
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordLangøyene er super med unger, reis ut tidlig og dra hjem før alle de andre. Det er langgrunt og flatt og fint for unger å boltre seg på.
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjord
Så bra!! Og ja, det er bare å dra tidlig! Unger står jo opp før fuglene fiser uansett, det er bare å gjøre klar strand-bagen kvelden i forveien.
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordLangøyene eller Gressholmen.
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordAv alle øyene foretrekker vi Ulvøya når vi skal bade |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
WF: BNBE
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordVi skal også til øyene i morgen, og tenkte å dra dit den første båten som kommer går. Vi skal dit med min barnløse søster som er på fest i kveld, så vi skal visst ikke reise før i 12.30-tida. Jeg vurderer sterkt å finne på noe annet. Orker ikke båtkaos.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordJeg drar som regel til første og beste øy, alt ettersom hvilken båt som kommer. Det er fine steder på alle øyene, og er man ute i god tid, har litt å snackse på, leke med og drikke er ikke ventingen altfor ille.
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
Når er "hjem før alle andre"?
Ja er det ikke Fantastisk å avtale noe med barnløse? Vi inviterte noen venner på middag forleden. Sa "på ettermiddagen" og de dukket opp nærmere 1830 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordJeg liker Hovedøya best med barn. Det er sauer der ute nå, og de har en liten kafe med toaletter (rene! -dog 5kr pr hode), og mange muligheter til å finne skygge... Eneste jeg ikke er så begeistret for er all fuglebæsjen, det er endel canada-gjess der.
![]() |
#19 |
WF: BNBE
Nå har vi landet på kompromisset 11.45. Hun er ganske forståelsesfull av seg, og når alternativet er å henge rundt huset hjemme mens mannen sover ut etter nattevakt blir det til at vi drar til øyene likevel. Nå har jeg bakt pizzasnurrer (kømat) og satser på minst like fint vær som i dag!
![]() |
#20 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Øyene i indre oslofjordJeg foretrekker Langøyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|