Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Skal jeg fryse ned kanelsnurrene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 20:20   #1
Kneazle
Passiv

Standard

Skal jeg fryse ned kanelsnurrene?

Jeg bakte dem i dag, og skal servere dem til gjester i morgen. Blir de best om jeg fryser dem nå og tiner dem i ovnen i morgen, tro?

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:27   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sakal jeg fryse ned kanelsnurrene?

Jeg ville definitivt ha fryst dem. Gummiboller er ikke godt. Jeg ville ha tint de på benken, og evt. puttet de kort tid i ovnen i forbindelse med servering.

Gammel 14-07-08, 20:29   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, det høres ut som Irma er kanelsnurrfaglig dyktig. Blir som ferskt hvis du fryser ned og varmer i ovn i morra, blir tørt og kjipt hvis det ligger romtemperatur over natta.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:35   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Takk for svar! Nå ligger de i fryser'n.
Bakte forresten etter Nennes oppskrift, og de ble veldig gode, om jeg får si det selv.

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:40   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg fryse ned kanelsnurrene?

Klart de ble gode!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:42   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke frossenboller. Jeg ville ha halvstekt dem i så fall. Men så er jeg en skikkelig mons som elsker å frotse i nybakte boller, helst mens de fremdeles er glohete ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:43   #7
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Klart de ble gode!

Selvfølgelig. Får ikke prikket deg, så du får takken her:

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:45   #8
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg liker ikke frossenboller. Jeg ville ha halvstekt dem i så fall. Men så er jeg en skikkelig mons som elsker å frotse i nybakte boller, helst mens de fremdeles er glohete ...

(Har fråtset i dag. Og gledet en gammel oldemor.)

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:47   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

(Har fråtset i dag. Og gledet en gammel oldemor.)

Bra! Da er det greitt.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 23:07   #10
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Bra! Da er det greitt.

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 23:17   #11
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg varmer dem ofte på rist med vann i langpanne under. Da blir de ikke tørre.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 23:21   #12
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lærer stadig noe nytt her. Ville aldri ha falt meg inn å fryst dem, men dere har sikkert rett i at de blir bedre da.
Når fryser dere brød da? Så snart de er ute av ovnen, eller går det greit å la dem ligge noen timer på rist å bli kalde (gjerne natta over som det ofte blir her hos oss)

Gammel 14-07-08, 23:44   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fryser brød med en gang de er lunkne. Jo lenger vi venter, jo mer tørre og smulete blir de i opptint tilstand.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.