Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kylling og datostempling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 14:58   #1
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kylling og datostempling

Jeg har en uåpnet pakke med kylligfilet som er merket med "siste forbruksdag" 25/6.
Jeg er lite høytidelig på slikt, men man må vel passe seg ekstra siden det er kylling?!
De lukter ikke vesentlig vondt..
Hva kan skje hvis jeg spiser dem?
(uaktuellt å servere de til noen andre selvfølgelig!)

:spekulerer:

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 27-06-08 kl 15:51.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:51   #2
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kylling og datostempling

Ride si sapis ...
Gammel 27-06-08, 16:00   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ingen datopingle, men er mer forsiktig med kylling enn mye annen mat. Jeg hadde nok spist den om den luktet ok og så godt ut. Gjennomstekes selvfølgelig.

Jeg har aldri blitt syk av mat, men det går vel an å få litt magasjau, eller noen skumle salmonellagreier hvis man er skikkelig uheldig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:05   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kylling og datostempling

:Hadde kastet den tvert.:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:06   #5
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Den lukter ikke vondt, tror jeg. Lukter jo litt, men ikke vondt.
Planen er å lage en kyllinglapskaus som godt kan koke lenge, så varmebehandling blir det nok av.

Tror jeg setter i gang jeg.

Ride si sapis ...
Gammel 27-06-08, 16:07   #6
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Kylling og datostempling

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

:Hadde kastet den tvert.:

Ok. Hvorfor?
Kan jeg bli veldig syk?

Ride si sapis ...
Gammel 27-06-08, 16:20   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Kylling og datostempling

Jeg tar ikke slike sjanser, men så har jeg også lest på egg.no (opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt) at hvitt kjøtt kunn er holdbart til påstemplet dato, uåpnet i kjøleskap.
Du dør sikkert ikke, men jeg vil heller ikke bli syk.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:25   #8
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Jaja, jeg ser den. Har ikke tid til å bli syk nå, så da får det bare være.
Takk for svar!

Ahh, da blir det en tur på butikken allikevel.. hadde håpet å slippe det nå, i frykt for å komme hjem med en hel del sjokolade og smøreost.

Ride si sapis ...
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.