|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sviiisj!!
|
![]() Vingling på motorveienVi kjørte hjem fra Amadeusparken i går, og ble en stund liggende bak en bil som vinglet en del. Dette var i 100-sone på E6, og bilen foran lå i 80, og vinglet til tider utenfor den hvite kantstripa. Det ble vanskelig å køre forbi når vi først ble liggende bak, siden vi jo ikke hadde nok fart til å komme oss over i venstre felt uten å sperre trafikk, men til slutt gikk det. Men i mellomtiden lurte jeg på om jeg skulle ringe politiet, vi var faktisk ganske sjelvne både jeg og Herr Kanin etterpå. Da vi kjørte forbi, så jeg at sjåføren satt og snakket i mobilen. Men er det nok til å vingle såppass? Vi var jo bekymret for at han var berusa.
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg ville ringt politiet, så fikk de selv avgjøre hva som burde gjøres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg har politiet lagt inn på mobilen - dvs. 02800 - ikke 112.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg har ringt politiet i en lignende situasjon. Jeg ringte 112, og det var helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Vingling på motorveien
Takk for tipset!
![]() |
#6 |
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Vingling på motorveienDet er vel politiet man bør ringe, og jeg har faktisk ringt de tidligere ang vinglete bil. Fikk bare beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å gjøre noe med det da jeg ringte
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg er enig i at det må være greit å ringe, og jeg skal adopterer ideen til Veronal om å nummeret til politiet inne på mobilen. Jeg ville alikevel ikke ha ringt etter jeg hadde kjørt forbi, jeg tror det blir litt for lite info for politiet. Har de nummeret kan de vel finne eieren (eller rettere sagt hvem bilen er registrert på) og hvilken bil det er, så da har de litt mer å gå etter.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg hadde lett ringt 02800. Det har vi gjort flere ganger, vi har møtt på en del søvnige trafikanter over fjellet ...
![]() |
#10 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg har ringt 02800 på samme strekning. Dama var helt over i motsatt kjørefelt en gang også, rett før det ble frontkollisjon. Vi turte ikke kjøre forbi, bare holdt lang avstand og holdt nesten pusten.
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg har ringt 112 ang det samme en gang. De var takknemlige og skulle prøve å finne vedkommende, men dette var over Hamarøya og der er det langt mellom politibilene, gitt, så jeg vet ikke hvordan det gikk.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vingling på motorveienVi kom en gang bak en stor bil som vinglet veldig og gasset og bremset og kjørte helt merkelig. Vi turte ikke kjøre forbi og vurderte å ringe politiet, og akkurat da kjørte bilen bak oss igjen forbi oss og bilen som vinglet. Og da kjørte faktisk vinglebilen foran oss ut av veien! Først over i motsatt kjørebane og ut i grøften og så tilbake over veien og over autovernet og ned i ei elv. Det var kjempeekkelt, og vi visste jo ikke hvordan det hadde gått med de i bilen før vi kom oss ned til elven. Det gikk heldigvis bra med dem, litt forslåtte bare og sikkert litt i sjokk. De sa at han som var passasjer plutselig hadde våknet og dratt i rattet da den andre bilen kjørte forbi, derfor hadde de kjørt ut. Men jeg syns forklaringen hørtes tynn ut, de hadde jo kjørt helt rart en stund før de kjørte ut også. Da politiet kom fortalte jeg i alle fall om kjøringen, men om de sjekket det opp noe mer aner jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() Sv: Vingling på motorveienJeg har ringt en gang, med de kåla så mye med å sette meg over hit og dit og de var ikke så veldig hyggelige underveis. Dårlig erfaring. Dessuten satt jo jeg der med håndholdt mobil selv, og det er jo faktisk ikke tillatt på grunn av trafikksikkeheten, såe …
![]() |
#14 |
frakoblet
|
Helten gjorde noe sånt for noen år tilbake. Han sov i baksetet og drømte at de var på vei utfor en slalombakke med bilen. Han hev seg frem og dro i håndbrekket, på motorveien!
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hjelpe meg så ekkelt! Godt at det gikk bra da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|