Når det blir for mye service
C og jeg skulle ut å handle kjole i dag for C skal i bryllup. Turen gikk til Coast i Hegdehaugsveien. Der var det jo en del fint og C prøvde et par kjoler. Valgte seg den ene litt nølende etter god hjelp fra en som jobber der. Gikk for å betale og der traff vi på en annen selger, riktigere sagt en real rævsleiker. “ÅÅÅ den fargen er bare SÅÅÅ lekker til deg!!!”, “jeg VET dette er det rette valget for DEG”, “denne kjolen er mye mer rett til DEG enn de andre du prøvde”, “denne VET jeg du vil bli fornøyd med, den ER DEG” osv osv.
Jeg ble så irritert at jeg lurte på å stille meg opp utenfor butikken mens C betalte. C's noe begrensede entusiasme for damens konversering ble tydelig tolket som “ååå er du usikker lille venn” av dama, for hun hadde ikke begrensninger for hva hun måtte si. Gav til og med meg komplimenter for den loslitte sommerkjolen fra Cubus. Lover at jeg garantert ikke skal sette en fot der igjen. Det hele var kvalmende og ufattelig irriterende. Noen burde lære holde kjeft når det er nok. *oppgitt*
|