Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å maskinvaske noe som bare kan renses?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 11:16   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å maskinvaske noe som bare kan renses?

Vi har en Ikeasofa med avtakbart trekk. Det forrige trekket vårt kunne vaskes på 60 grader, så jeg regnet bare med at trekket vi har nå også kan vaskes på samme temperatur.

Trekket til 2-setern ligger i maskinen nå. Og da jeg tok av putetrekkene leser jeg tilfeldigvis på vaskelappen, og hva står det der? Jo, "Do not wash"!

Så hva skjer egentlig når man vasker tekstiler som kun skal renses på høy temperatur i vaskemaskinen? Vil trekket krympe?

(Og jeg som er så flink til å sjekke vaskeanvisning på klær før jeg ev. kjøper det. Jeg var sikker på at alle sofatrekkene kunne vaskes på 60 grader. Hadde jeg visst dette her må renses hadde vi aldri kjøpt det. )

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.