|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Er barnet ditt rasist?I England legger de stor vekt på å bekjempe rasisme blant småbarn Sist redigert av him : 12-07-08 kl 18:44. Årsak: lenke fjernet pga siden den linkes til |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Med mindre man er rasist selv så skal det vel litt til å få rasistiske barn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Nå leste jeg ikke artikkelen, men jeg tror nok barn kan ha en holdning til barn som ser "annerledes ut", uten at foreldre har gjort eller sagt noe for å bygge opp under dette.Ikke at det er direkte rasisme, men at de har en mening. Jeg merker at eldste min snakker om at barn er mørke og lyse, og at hun ikke vil bli for brun. Hun synes lyst er pent sier hun. Hun leker derimot med barn med ulikt opphav, men har altså en mening om hudfarge. Hun er blitt forklart og eksponert for variasjoner siden hun var liten, så vi mener vi har vårt på det tørre. Det vi gjør videre er jo å ikke lage noen stor sak av det, men bare fortsette å forklare hvorfor folk ser forskjellige ut, og at det jo ikke har noe å si. Broren min er f.eks. adoptert og er mørk mulatt, så annen hudfarge er jo ikke noe fremmed. Sist redigert av Dronningen : 12-07-08 kl 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Du er et skikkelig forum-sjarmtroll du, HansKristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?
Artikkelen handlet mest om at man ikke fikk si "æsj" til utenlandsk mat (det er rasistisk i følge artikkelen). Man kan heller ikke si at andre mennesker lukter vondt (det er også visstnok rasistisk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Barna her i huset læres opp til at mennesker er likeverdige uansett hudfarge, livssyn og seksualitet. Enkelt og greit.
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Er man rasist hvis man ikke liker all mulig mat? Mat, matpreferanser og smak har da ingenting med rasisme å gjøre?
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Og for å svare på spørsmålet: nei, min datter er ikke rasist. Hun har lekekamerater i bhg med forskjellig utseende og opprinnelse, og tenker ikke over det en gang, virker det som.
![]() |
#15 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Så HansKristian skal være ordstyrer for nok en rasismedebatt?
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Dette er vel strengt tatt ikke en rasismedebatt, men en debatt om å lære barna sine manerer. Ikke si "æsj" når de får mat de ikke liker og heller ikke kommentere at andre folk stinker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
![]() Sv: Er barnet ditt rasist?Jeg er heller ingen tennis-fan, men jeg var ikke klar over at det fantes egne tennis-rasister. (Jeg holder forresten på å omvende meg takket være WII
![]() |
#19 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er barnet ditt rasist?
Åh, jeg har lyst å prøve tennis på Wii!
![]() |
#20 |
Epikur
|