Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reiser og bilsete

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-08, 01:03   #1
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reiser og bilsete

Vesla på 2 år har sine besteforeldre spredd på tre vidt forskjellige steder i landet, alle i flyavstand fra Oslo hvor vi bor. Hjemme har vi et Britax Two Way Elite som vi bruker i de bilene vi låner/leier/sitter på med (har ikke egen bil). Problemet er at dette setet er stort og tungt å dra med seg på fly, spesielt når jeg reiser alene med vesla og i tillegg skal ha med meg bagasjen for oss begge + en løpsk toåring på t-bane og flytog. I tillegg er jeg skeptisk til hvor bra det er for setet å bli sendt som bagasje.

Når jeg kommer fram til der min mor bor, er eneste alternativet drosje fra flyplassen, men de har jeg gitt opp. De klarer ikke engang å stille med barnesete når det er forhåndsbestilt. Lignende problemstilling har vi når vi resier andre steder.

Er eneste løsningen her a) leiebil på bestemmelsesstedet (dyrt) eller b) ta med setet på flyet?

Hva gjør dere andre?

Gammel 24-07-08, 01:05   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser og bilsete

c) Besteforeldre kjøper Britax TWE.

Gammel 24-07-08, 01:09   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

HAdde sendt med setet jeg, tror jeg. Hadde ikke klart å bedt besteforeldrene kjøpe seter.

Vi har mine foreldre boende langt unna, og det hender jeg og ungene er der uten egen bil. Nå er jo mine så store at de ikke trenger annet enn en pute å sitte på, og det har vi kjøpt og har liggende der oppe.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 01:10   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Og ellers alltid b).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 01:22   #5
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Farmora har faktisk gjort det, men de andre har ikke økonomi til det, og jeg har ikke råd til det selv heller nå.

Problemet med å ta det med er rett og slett at det er stort og tungt å dra på når jeg skal ha det med i tillegg til alt annet og drar alene med vesla + at jeg er redd for (indre) skader på det som følge av flyplasshåndteringen.

Har sendt mail til leiebilfirmaene for å høre hva det vil koste å leie bil ifm en mulig tur hjem i august. Det er helt idiotisk, men jeg merker at det sitter lengre inne å dra nettopp pga alt det praktiske styret rundt dette. Og det er jo egentlig for dumt.

Gammel 27-07-08, 17:53   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Tror man kan leie på noen babybutikker? (men ikke alle vil det pga vet jo ikke hvor setet har vært før osv)

Ellers har jeg sett folk med hell legge ut forespørsel på ulike barneforum, og spurt om noen i det området de skal har et ekstra de kan låne en helg el. Så jeg ville prøvd det, gjerne også evt andre forum der man kanskje har noen bekjente, og høre om de kjenner noen som har sete osv. Verdt et forsøk.

Gammel 27-07-08, 18:46   #7
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har samme sete som deg og det har vært med på to turer til Stavanger med fly. Har gått helt fint. Eneste problemet var når vi kom hjem for to dager siden og setet ikke var kommet med. Var passe stressa da i og med at vi var avhengig av setet for å komme hjem (ble hentet på flyplassen). Heldigvis dukket det opp på flyet timen etter - helt og fint denne gangen også.

Det sendes som spesialbagasje og da antar jeg det behandles litt penere.

Ser problemet med å skulle ha med seg bagasje, toåring OG bilsete på tog og t-bane. Du har ingen som kan kjøre og hente deg på flyplassen?

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 18:51   #8
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Takk for gode innspill. Har dessverre ingen som kan kjøre meg til/fra Gardermoen. Det å høre om noen har et sete å låne bort er en god idé, og skal prøves neste gang. Denne gangen viste det seg imidlertid at jeg trengte bil uansett, så jeg har bestilt leiebil fra flyplassen, med barnesete.

Gammel 27-07-08, 19:44   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Flere butikker med babyutstyr låner bort til en billig penge. Ellers tror jeg svigermor lånte gratis hos NAF en gang.

Mine foreldre har klart å låne stoler. Har alltid noen kusiner eller slektninger som har et sete stående. Men da vi skulle nordover til sviger mor og de var tomme på NAF (?) dro vi vårt eget med oss.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 20:04   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har brukt å leie seter, ihvertfall etter babyseteperioden. Nordpå er eneste alternativet IF og der er minsteleieperiode 12 mnd På Island leier forsikringselkapene ut seter på ukebasis! Nå eier de nordpå en beltestol og jeg skal gi dem en bakovervendt bilstol som Småen kan bruke når den tid kommer.

Gammel 27-07-08, 20:30   #11
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har dobbelt opp og har en stol til hver unge stasjonert hos mamma og pappa. Nå er vi ikke avhengig av fly når vi skal dit, men syns det er praktisk når det bare er ungene som skal på besøk. Da trenger vi ikke sende med bilstolene og slipper å styre med montering og sånt så mange ganger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.