|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har du en venn, gå ofte dit ...Borte
![]() Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 07:09. Årsak: Angrer |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Come what may...
|
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ..."Enveis" venner gidder jeg ikke å forholde meg til. Det er ikke bare en enkelt sin oppgave å invitere venner på besøk, eller ta kontakt eller hva det måtte være. Jeg prøver en stund, men hvis det viser seg at det er kun jeg som prøver så orker jeg rett og slett ikke.
![]() |
#3 |
Nå da?
|
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Jeg har også blitt flinkere til å sile ut venner og bekjente som ikke gir meg noe, som det snakkes om her. Det er kanskje kynisk, men om det tapper mer enn det gir så har jeg faktisk ikke tid til det.
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Det store spørsmålet er vel om enveisvenner virkelig er gode venner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
priiiima donna
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Bort
![]() Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 07:09. Årsak: ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Jeg er i en periode i livet mitt der jeg sliter med å ha tid til venner, ikke minst de som vi ikke kan gjøre "barneting" sammen med. Derfor består min vennekrets for tiden av folk som synes det er greit at vi bare treffes sjelden og som ikke blir snurt når jeg ringer dem etter to–tre måneder og spør om vi skal treffes. Heldigvis har de fleste av vennen våres det på samme måte, så jeg har ikke oppfattet det som et stort problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Jeg kjenner meg igjen i Teos beskrivelse. Jeg har nå og har tidligere hatt lange perioder hvor jeg har liten tid til kvantitativt vennskap og har silt ut de som krever for mye. Mine venner må være av typen "low maintenance". Begge veier.
![]() |
#9 |
Ustabil
|
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Teofelia og Veronal sier mye av hva jeg tenker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Jeg er i Teo/Veronal-gjengen stort sett. Samtidig er jeg utrolig flink til å ta ting på sparket. Kan ta imot spontant besøk og avtale ting på få timers varsel. Jeg har jobbet med å bli laidback på at huset skal være strøkent, at vi må ha noe å servere og at det blir en og annen sen kveld dagen før jobb. Da er det lettere og hyggeligere å ta imot venner. Barnløse venner vel og merke. Det blir til at vi stort sett møtes hos oss siden vi må ha barnevakt for å dra til dem. De med barn er det uansett vanskelig å avtale med, så de reiser vi på ferier og helgeturer med i stedet.
![]() |
#11 |
Come what may...
|
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Jeg tror det er litt vanskeligere å finne en slik vennskap i voksen alder. De vennene jeg har slik som du beskriver bina forhold til er barndomsvenner.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...
Er det en motsetning mellom de to da? Jeg er nemlig også slik: jeg liker at folk kommer på uanmeldt besøk og kan uten problem slenge meg rundt å bli med på piknik på en times varsel (og da rekker jeg lage piknikkurv også). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
Nei, det var bare et tillegg. Jeg har, med noen unntak, liten tid til å pleie venner jeg tidligere brukte mye tid på (særlig de med barn), men har lettere for å ta imot og holde kontakten med de vennene som bare tar en tur innom. Ingen motsetning, bare litt dårlig formulert.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 08-08-08 kl 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
priiiima donna
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ........
![]() Sist redigert av TheVoice : 09-08-08 kl 23:43. Årsak: ----- |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
priiiima donna
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...----
![]() Sist redigert av TheVoice : 09-08-08 kl 23:44. Årsak: ---- |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Etter en stund slutter jeg å ta initiativ om jeg ikke får noe tilbake. Det er noe annet om jeg får vite at de ikke klarer ta initiativ selv av en eller annen grunn. Et vennskap som ikke er gjensidig er bare slitsomt. Når vennskap går over til å bli jobb er det på tide å si opp.
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
Ja, denne kan jeg skrive under på. Det er enormt slitsomt med venner som ikke skjønner at livet går i bølger, at det kan gå tid mellom hver gang vi møtes.
![]() |
#18 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...Hva med å lage en klubb? Det har jeg, sammen med 6 andre. Vi var en litt annen sammensetning i starten, men vi koser oss veldig sammen. Ikke alle kjente hverandre godt i starten, men det gjør vi absolutt nå. Vi har "strikke-klubb" men vi lager god mat, og strikker relativt lite enkelte av oss.
![]() |
#19 |
priiiima donna
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit .......
![]() Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 07:10. Årsak: 1--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
priiiima donna
![]() Sv: Har du en venn, gå ofte dit ......
![]() Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 07:11. Årsak: ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|