Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise alene med barn, mulig å finne noen å reise sammen med?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 21:47   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Reise alene med barn, mulig å finne noen å reise sammen med?

Puh, det ble en lang overskrift

Jeg har en toåring, og en mann som ikke prioriterer flere sydenturer i år, ferie igjen, pæng på bok (som sikkert burde havna på sparekonto..), men ingen å reise sammen med.

Er ikke helt sikker på om jeg tørr å reise helt alene med henne så langt, og så lenge. Har opplevd å bli akutt matforgifta i syden før, og da var jeg overhodet ikke i stand til å ta vare på et barn. Andre ting kan sikkert skje også.

Det jeg lurer på er vel i grunnen om det finnes noen nettside eller noe for å hooke opp med andre i samme situasjon? Trenger ikke reisefølge/henge sammen hele tiden-følge, men noen andre som skal være på samme sted samtidig, så kan vi være litt sikkerhetsnett for hverandre.

Noen som vet om noe sånt?

Og noen som har erfaring med å reise til syden alene med små barn?

Takker og bukker for svar!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:56   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise alene med barn, mulig å finne noen å reise sammen med?

Jeg var alene med to barn, de er større, 6 og 8 år.
Det gikk kjempebra, gjør det gjerne igjen, var så koselig med mor-og barn-tur!

Hvis du reiser på et ving eller startour senter så har de guider som er
skandinaviske og flinke med barn, så skulle uhellet være ute så tror jeg du hadde fått god hjelp.
Hadde ikke reist til Egypt, verken alene med barn eller ellers.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:02   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 51
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Da vi var i Parga for noen år siden var det en type "reiseklubb der", enslige foreldre med barn. http://www.unnis-aktivitetsferie.no/

Gammel 29-08-11, 22:18   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal dog innrømme at jeg hadde vurdert muligheten for mann hjemme med barn i barnehagen og egoferie. Syden med toåring er slitsomt, jeg tror ikke jeg hadde orket det alene.

Gammel 29-08-11, 22:23   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skal dog innrømme at jeg hadde vurdert muligheten for mann hjemme med barn i barnehagen og egoferie. Syden med toåring er slitsomt, jeg tror ikke jeg hadde orket det alene.

hihi, ja, jeg har tenkt tanken.. Har reist en del alene, både sydenturer og mer utfordrende reiseformer, og stortrives i grunnen med tid for meg selv. Men er ikke helt sikker på hvor happy gubben blir over både henting og levering.

Tusen takk for svar dere andre. Dere har nok rett i at guidene vil kunne hjelpe til, i tilfelle rottefelle. Hadde blitt sunwing eller blue village eller tilsvarende, i såfall.

Men det er ingen som vet om noen nettsider eller noe, altså? Unnis har jeg faktisk vært innom, men de turene er forbeholdt "ekte" alenemødre.

Gammel 30-08-11, 08:40   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sydentur med barn mellom eitt og tre år er for travelt i mi bok, men så har mine barn vore av den travle sorten.

Du har ikkje ei mor eller svigermor som kunne tenkt seg ein ferietur da?

Gammel 30-08-11, 09:23   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Du kan se etter Star Tours alene med barn priser, da møter du andre i samme situasjon. Og sikkert på Sunwing sentrene.

Gammel 30-08-11, 09:37   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det hadde jeg også gjort. Den travleste syden turen ever var da LilleVenn nærmet seg to år...Ingen soving i vogn på kvelden og ellers stakk hun av om hun ikke ble fotfulgt hvert sekund. Da kan det være greit å være to...

En uke alene i syden høres derimot deilig ut

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:55   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en venninne som gjorde det (reiste alene med toåring), og hun sier "aldri finn på det!".

Gammel 30-08-11, 18:17   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Begge våre har vært en drøm i syden, sovet to timer(minst) i vogna på stranda hver
dag og snille og greie ellers, skikkelig livsnytere!
Jeg kunne reis med en toåring alene

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:52   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Jeg heller mot å gjøre et forsøk.. Hun er 2,5 år nå, og begynner å bli fornuftig, sånn innimellom all trassen, mener jeg

Sunwing er dessverre utsolgt de neste par ukene, så lurer på om jeg skal prøve meg på Blue Village. Kanskje lage egen tråd på det?

Tusen takk for svar, dere! Forbereder meg i såfall på en ganske aktiv sydenferie, med avslapping etter leggetid for frøken, og evnt med en sove/barnetv-pause midt på dagen. Resten av dagen går nok med til bading, spising, bading igjen og forhåpentligvis en liten trilletur/spasertur..

Gammel 02-09-11, 22:08   #12
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg reiste alene med største jenta mi når hun var nesten to år.
Tror det var en av de beste feriene jeg har hatt.

Fordelen med å reise med et så lite barn er at det ikke blir krig om du er dårlig en dag og hun må leke inne på hotellrommet.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:49   #13
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Vi reiser i morgen! Kryss fingre for at det går kjempefint

Gammel 08-09-11, 21:52   #14
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Det kommer jo an på ungen da
Jeg reiser mye alene med jentene på 3 og snart 5 år. Siden de var 1 og 3 har jeg reist til syden, innen Norge +++ med de. Koser meg masse, det handler mye om forventninger, planlegging og om man klarer å slappe av og kose seg

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:52   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

God tur! Hvor reiser dere?

Gammel 08-09-11, 21:53   #16
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Vi reiser i morgen! Kryss fingre for at det går kjempefint

Overså den :koko:
God tur !

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:58   #17
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God tur!

Gammel 08-09-11, 22:45   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

God tur!

Gammel 08-09-11, 22:47   #19
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Takk, skal bo på sungarden hotellet i Agia Napa, Kypros, så vi er i Lollo og Bernies trygge hender

Gammel 08-09-11, 23:22   #20
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

God tur, da! Jeg reiser til Rhodos alene med alle tre barna på lørdag, blir spennende å dra på utenlandstur med ungene uten husbonden. Mine barn er dog mye eldre enn ditt (7, 10 og 12), så det regner jeg med går bra.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.