Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan skal jeg komme meg opp i morra tidlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 16:45   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan skal jeg komme meg opp i morra tidlig?

Og holde meg våken gjennom 8 timer med foredrag om læreren som leder i klasserommet? Nå har jeg hatt fri i 7-8 uker, og har stort sett lagt meg rundt kl 2 og stått opp rundt 9. I morra må jeg opp seinest 7. Jeg prøvde å legge meg tidligere i går, men da fikk jeg ikke sove før etter 2. Regner med at det samme gjentar seg i kveld/natt.

Jeg har riktignok ikke ungene i morra tidlig; de er hos farmor noen dager. Men hvordan skal dette gå?

Gammel 12-08-08, 17:01   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal jeg komme meg opp i morra tidlig?

Sove middag nå, og ikke sove i natt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 17:18   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Første arbeidsdag for meg også i morgen. Men vi har tyvstartet med tidlige morgener. Storebror er nemlig på hockeyskole og må være klar i utstyret før kl. 7...

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 17:34   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg kjører tre vekkerklokker plassert på strategiske steder. Det er ikke alltid det heller virker. Faktisk har så langt det mest effektive vært å plassere den ene vekkerklokken foran kaffetrakteren som har stått klar til å trykke på go'knappen siden kvelden før.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:22   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Med et så spennende foredrag i vente hadde ikke jeg hatt problemer med å stå opp :lærernerd:

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:25   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:abonnerer:
Her har vi stått opp ca 1/2 11 hele ferien, så det blir en grusom torsdag. (Har siste feriedag i morgen.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:26   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Med et så spennende foredrag i vente hadde ikke jeg hatt problemer med å stå opp :lærernerd:

Jeg har også forventninger til foredraget. Egil Hjertaker; han skal være bra. Men jeg stiller spørsmålstegn ved om en hel dag med foredrag i stor sal, uten muligheter for samtale eller å ta notater annet enn på fanget, er den rette måten å bruke han på. Jeg blir utrolig demotivert av den formen.

Gammel 12-08-08, 21:27   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes ingen løsning
Jeg hadde første arbeidsdag i dag. Vi startet friskt med 4 timers fellessamling i kinosalen med diverse (dørgende kjedelig) info. Min avdelingsleder sa 1,5 time ut i økta: "Er det noen som vil ha en pause..." og jeg ropte "JA!", mens hun fortsatte setningen sin "...så kan vi ta det om en halvtimes tid, etter min økt" ALLE så på meg

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:29   #9
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Du kommer til å våkne klokka 3, halv fem og seks etter mareritt om at du har forsovet deg. Etter seks klarer du ikke å sovne ordentlig igjen, så halv sju kapitulerer du og står opp.

Så kommer du til gjengjeld til å slite alvorlig med å holde deg våken etter lunsj i morra. Seriøs drodling hjelper.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:33   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Enkelt, stå opp.

Er tøft å snu ja, gruer meg til neste uke selv.
Lykke til i morgen da.

Gammel 12-08-08, 21:33   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Seriøs drodling hjelper.

Jeg kommer til å ha med meg hekletøy. Det ser sikkert forferdelig uhøflig ut, men når jeg sitter sånn og ikke kan skrive konsentrerer jeg meg mye bedre om det som blir sagt når jeg har noe å gjøre med hendene. Satser på å sette meg litt bak så jeg ikke sitter rett i synsfeltet hans.

Snippa:

Gammel 12-08-08, 21:34   #12
Albertine
Passiv

Standard

Gjør alt du kan for å komme deg opp og til forelesningen, og så kan du utnytte det at du har malt øyne på øyenlokkene til å ta igjen litt etterlengtet søvn.

Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:35   #13
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal på heldagskurs om læringsstrategier i morgen. Har vært på fjørti kurs om det, og føler meg relativt utlært, men satsningsområde er satsningsområde, så vi må vel motiveres til litt ekstra satsning, tenker jeg.

Hmm... Skulle vi få lunsj eller skulle vi ha med matpakke? Må undersøkes.

Gammel 12-08-08, 21:36   #14
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg kommer til å ha med meg hekletøy. Det ser sikkert forferdelig uhøflig ut, men når jeg sitter sånn og ikke kan skrive konsentrerer jeg meg mye bedre om det som blir sagt når jeg har noe å gjøre med hendene. Satser på å sette meg litt bak så jeg ikke sitter rett i synsfeltet hans.

God ide. Tror jeg skal ta med meg strikketøyet.

Gammel 12-08-08, 21:36   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Vi må ha med matpakke. Jeg bruker å ha med salat (spiser lavkarbo). Tror jeg satser på å lage den i kveld, gitt.

Gammel 12-08-08, 21:39   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg skal på heldagskurs om læringsstrategier i morgen. Har vært på fjørti kurs om det, og føler meg relativt utlært, men satsningsområde er satsningsområde, så vi må vel motiveres til litt ekstra satsning, tenker jeg.

Jeg kunne godt ha tenkt meg litt mer kursing om læringsstrategier. Har kun vært på ett, for flere år siden. Det var ei svensk dame som jeg ikke klarer å komme på navnet på akkurat nå, men hun var veldig flink. Spennende kurs.

Erfaringa mi fra vgs. er at de fleste elevene har så mye å gjøre at når de får velge tar de den strategien som (de tror) går kjappest, ikke den de tror/vet de lærer mest av.

Gammel 12-08-08, 22:12   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det var ei svensk dame som jeg ikke klarer å komme på navnet på akkurat nå

Lena Boström het hun!

Gammel 12-08-08, 22:15   #18
Pusurkine
Superaktiv

Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

En flyger jeg snakket med hadde et triks når han skulle tidlig opp:

Drikke masse vann før han la seg, slik at han måtte veldig på do på morgenen

For å følge med: Ta notater, drikk kaffe/Cola Light eller lignende

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 22:23   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det finnes ingen løsning
Jeg hadde første arbeidsdag i dag. Vi startet friskt med 4 timers fellessamling i kinosalen med diverse (dørgende kjedelig) info. Min avdelingsleder sa 1,5 time ut i økta: "Er det noen som vil ha en pause..." og jeg ropte "JA!", mens hun fortsatte setningen sin "...så kan vi ta det om en halvtimes tid, etter min økt" ALLE så på meg

Nå fikk du meg til å le høyt ut i stua her!!

Gammel 12-08-08, 22:27   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel bare å stille vekkerklokka tidligere enn du har gjort hittil i ferien?

Ang. hekling så er det lov å spørre foreleser om det er greit at du gjør det. Det er en mye ærligere måte å gjøre det på enn å bare snike seg vekk. Jeg har gjort det med hell flere ganger (bare at det da var strikking).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.