|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvilken kaffe drikker du?Selv drikker jeg ikke kaffe, men registrerer at det er mange som kun drikker den eller den typen kaffe. Er det så stor forskjell på kaffetypene altså?
![]() |
#3 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Caffe latte om morgenen og cortado utover dagen. Evt espresso etter middagen når jeg spiser ute.
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Vi kjøper kaffen vår på Stockfleths, maler selv og lager den på presskanne. Favoritten min er Brun Bali, og favoritten til mannen er en brasiliansk variant jeg ikke kommer på i farten, men de har ikke hatt noen av dem i sortimentet på flere år. (Vi liker begge kaffe med mye smak og lite syre.) Det siste året har vi kjøpt India Malabar. Vi kjøper andre sorter innimellom, det må vi jo for å finne ut om de har fått noe vi liker enda bedre. Og så hender det vi kjøper fra andre butikker, men foreløbig har vi da aldri vært like fornøyd som med den vi kjøper fra Stockfleths.
![]() |
#5 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Har forelsket meg i presskannekaffen i Luxuryserien til Coop.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Her går det i traktekaffe for det meste, og da bruker vi Evergood. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?
Og jeg har virkelig falt pladask for espressoen ! Den er kremaktig i konsistensen og utrolig god.
![]() |
#8 |
fri
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Kaffetrakteren kvittet vi oss med på garasjesalg for 8 år siden, og vi har ikke savnet den. Når vi får typisk kaffefolk på besøk, lager vi som regel kaffe i presskanne. Vi har to stykker, slik at vi kan lage litt mengder når det kommer folk. Må innrømme at jeg ikke er så nøye på hva slags presskannekaffe vi kjøper, det er mannen som pleier å handle inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Änglamark filterkaffe (den økologiske serien til Coop). Det er den beste traktekaffen som fins, syns jeg. Pulverkaffen til Änglamark er også veldig god, men den selges dessverre ikke i Norge.
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg trakter eller bruker presskanne hjemme. Vi bruker Green world økologisk kaffe og det er min absolutte favoritt i posekaffetyper.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Hva som helst som inneholder koffein, egentlig. Dog pleier det å gå i Frieles økologiske i moccamaster'n hjemme, og monsooned malabar (selvmalt, det bråker som ville helvete!) på jobben. Fra BIT kjøper jeg dobbel mocca i stor kopp med helmelk, og ellers ymse. Is-cappuccino er også godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Velger å ignorere idioter
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Traktekaffe hjemme, Americano ute og hvis jeg har det travelt "les forsovet meg" pulverkaffe
![]() |
#13 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker ikke kaffe, men jeg er en kaffesniffer. Lukten av kaffe overgår det meste. Merket har liten betydning.
![]() |
![]() |
#15 |
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker alt av kaffe, pleier å kjøpe billig merkene og syns de er greie.
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg er ikke noen stor kaffedrikker, drikker bare "melkekaffe" og aldri svart, så jeg er ikke så finstemt på kaffesorter. Men nå har vi omsider fått oss espressokanne som kan brukes på induksjonstoppen, og med italiensk espresso kjøpt på en kaffebar syns jeg det ble veldig god kaffe (med masse varm melk i). Venter på melkeskummer som vi har bestilt, men egentlig klarer jeg meg bra uten skummet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Hjemme går det i trakterkaffe om jeg kommer på i det hele tatt å lage kaffe. Som regel har jeg Farmers Fairtradekaffe eller en tilsvarende fra Coop. Av og til har jeg også noe annet kaffe med smak av diverse som man kan få kjøpt på forskjellige dagligvare.
![]() |
#19 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Vi har kaffemaskin, og liker å prøve ulike typer bønner. Den de selger på Elkjøp (av alle steder) er god og billig, og jeg sikret meg restlageret til vår lokale Lidl da de la på røret her. Fyldig, crema, ikke for brent og ikke for mye syre siden vi stort sett drikker store kopper svart kaffe uten noe mer dill. Rene espressobønner blir for hardt for vår bruk.
![]() |
#20 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Kimbo (blå)
![]() |
|
|