Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken kaffe drikker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 09:22   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken kaffe drikker du?

Selv drikker jeg ikke kaffe, men registrerer at det er mange som kun drikker den eller den typen kaffe. Er det så stor forskjell på kaffetypene altså?

Hvilken drikker du? Og hvorfor?

Gammel 14-08-08, 09:23   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffe drikker du?

Jeg drikker traktekaffe i heimen, og da går det hovedsakelig i ymse varianter av Zoegas. :elsker svenskekaffe:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:25   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Caffe latte om morgenen og cortado utover dagen. Evt espresso etter middagen når jeg spiser ute.

Gammel 14-08-08, 09:29   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper kaffen vår på Stockfleths, maler selv og lager den på presskanne. Favoritten min er Brun Bali, og favoritten til mannen er en brasiliansk variant jeg ikke kommer på i farten, men de har ikke hatt noen av dem i sortimentet på flere år. (Vi liker begge kaffe med mye smak og lite syre.) Det siste året har vi kjøpt India Malabar. Vi kjøper andre sorter innimellom, det må vi jo for å finne ut om de har fått noe vi liker enda bedre. Og så hender det vi kjøper fra andre butikker, men foreløbig har vi da aldri vært like fornøyd som med den vi kjøper fra Stockfleths.

På jobb har vi nylig fått en ganske bra kaffemaskin som bruker ... er det Lucaffe den heter, tro? Og jeg lager da noe som ligner mest på cortado med litt mer melk enn vanlig. (Det er cortado eller noen ganger latte jeg kjøper når jeg er ute.)

Men jeg drikker ikke bare dette, altså. Jeg drikker den kaffen jeg får når jeg er andre steder.

Gammel 14-08-08, 09:31   #5
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Har forelsket meg i presskannekaffen i Luxuryserien til Coop.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:34   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Her går det i traktekaffe for det meste, og da bruker vi Evergood.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:39   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Har forelsket meg i presskannekaffen i Luxuryserien til Coop.

Og jeg har virkelig falt pladask for espressoen ! Den er kremaktig i konsistensen og utrolig god.
Drikker kjip trakterkaffe på jobb, ukjent merke. Her hjemme foretrekker jeg Friele sin økologiske trakterkaffe om jeg skal ha vanlig kaffe.
Ellers lager jeg meg en latte med økolettmelk og kruttsterk espresso til frokost. Etter middag ren espresso, evt. Americano om jeg ikke vil ha den så sterk.
Lager også cappucino til dessert en gang i blandt.

Elsker kaffemaskina jeg fikk av ei venninne tidligere i sommer

Gammel 14-08-08, 09:41   #8
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffetrakteren kvittet vi oss med på garasjesalg for 8 år siden, og vi har ikke savnet den. Når vi får typisk kaffefolk på besøk, lager vi som regel kaffe i presskanne. Vi har to stykker, slik at vi kan lage litt mengder når det kommer folk. Må innrømme at jeg ikke er så nøye på hva slags presskannekaffe vi kjøper, det er mannen som pleier å handle inn.

Selv foretrekker jeg espressokaffe, og den lager jeg på kanne på ovnen. Pleier gjerne å gå innom en kaffebutikk som maler for meg, og har ofte kjøpt en blanding av fransk og italiensk espresso. Og så har vi selvsagt melkeskummer slik at vi kan lage capuccino og café au lait.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:43   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Änglamark filterkaffe (den økologiske serien til Coop). Det er den beste traktekaffen som fins, syns jeg. Pulverkaffen til Änglamark er også veldig god, men den selges dessverre ikke i Norge.

Gammel 14-08-08, 09:43   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trakter eller bruker presskanne hjemme. Vi bruker Green world økologisk kaffe og det er min absolutte favoritt i posekaffetyper.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:44   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva som helst som inneholder koffein, egentlig. Dog pleier det å gå i Frieles økologiske i moccamaster'n hjemme, og monsooned malabar (selvmalt, det bråker som ville helvete!) på jobben. Fra BIT kjøper jeg dobbel mocca i stor kopp med helmelk, og ellers ymse. Is-cappuccino er også godt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:47   #12
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Traktekaffe hjemme, Americano ute og hvis jeg har det travelt "les forsovet meg" pulverkaffe

Gammel 14-08-08, 09:47   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker ikke kaffe, men jeg er en kaffesniffer. Lukten av kaffe overgår det meste. Merket har liten betydning.

Før drakk jeg litt for ofte tynn kaffe med noe blankt i. Da var jeg heller ikke særlig opptatt av kaffemerker eller hvilken kjeller det blanke var produsert i. :kommerfrabygda:

Gammel 14-08-08, 09:49   #14
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker heller ikke kaffe, mannen min blir avspist med råtten pulverkaffe. Men han synes visst det er greit.

Gammel 14-08-08, 09:50   #15
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Jeg drikker alt av kaffe, pleier å kjøpe billig merkene og syns de er greie.

Gammel 14-08-08, 10:05   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Dobbel latte med lettmelk.. As we speak. Men jeg drikker "vanlig" kaffe også altså

Gammel 14-08-08, 10:09   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noen stor kaffedrikker, drikker bare "melkekaffe" og aldri svart, så jeg er ikke så finstemt på kaffesorter. Men nå har vi omsider fått oss espressokanne som kan brukes på induksjonstoppen, og med italiensk espresso kjøpt på en kaffebar syns jeg det ble veldig god kaffe (med masse varm melk i). Venter på melkeskummer som vi har bestilt, men egentlig klarer jeg meg bra uten skummet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 10:17   #18
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Hjemme går det i trakterkaffe om jeg kommer på i det hele tatt å lage kaffe. Som regel har jeg Farmers Fairtradekaffe eller en tilsvarende fra Coop. Av og til har jeg også noe annet kaffe med smak av diverse som man kan få kjøpt på forskjellige dagligvare.

Ute blir det som regel kjøpt en Mocca eller to.

Gammel 14-08-08, 10:36   #19
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kaffemaskin, og liker å prøve ulike typer bønner. Den de selger på Elkjøp (av alle steder) er god og billig, og jeg sikret meg restlageret til vår lokale Lidl da de la på røret her. Fyldig, crema, ikke for brent og ikke for mye syre siden vi stort sett drikker store kopper svart kaffe uten noe mer dill. Rene espressobønner blir for hardt for vår bruk.

På jobben er det den sedvanlige slitne Moccamasteren med gul Coopkaffe. Det går ned det også.

Gammel 14-08-08, 10:41   #20
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Kimbo (blå)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.