|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() KunnskapsløftetKunnskapsløftet er den nye reformen i grunnskolen og videregående opplæring. Reformen fører til en rekke endringer i skolens innhold, struktur og organisering fra første trinn i grunnskolen til siste trinn i videregående opplæring |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KunnskapsløftetJa, dette er viktige poeng. Kompetansen skal heves, men det skal skje på fritiden og det skal ikke koste noenting...
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg tror det er spørsmål om tid før lærerutdanningen blir enda mer fagrettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg har møtt lærerstudenter som blir sjokkert over pensumet og arbeidsmengden vi har hatt i studiet jeg går på. Da begynner jeg å lure. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Kunnskapsløftet
Og derfor lurer jeg på hvorfor man ikke forventer mer av lærerne til barna våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg syns man kan fjerne allmennlærerordningen og gjøre rom for spesialiserte lærere. Det sier seg selv at de færreste er like gode i realfag som språk og omvendt. Man må ha 3 i matte og norsk for å komme inn på lærerskolen. Det sier seg vel selv at man kan få diverse inn som kommer ut igjen som ikke fullt så gode lærere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
Det var helt feil valg av ord, beklager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg har spesialisert meg mer og mer og har nå kun to fag. Og det tror jeg elevene har godt av. Kunne undervist i flere (kompetanse) men de fagene er ikke mine favoritter - og da blir jeg ikke en like god lærer i de emnene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg føler ikke for å forsvare meg. Jeg kom nemlig inn da snittet var over fem og underviser i de fagene jeg har best kompetanse i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg er også enig i tanken om at vi burde satse mer på faglærere. Kanskje vil vi da få færre lærere som underviser i fag de er mindre begeistrede for, og få flere lærere med smittende, brennende engasjement for stoffet de underviser i. Det tror jeg vil få positive utslag for elevenes læringsvilje og interresse for fagene.
![]() |
![]() |
#13 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg syns allmennlæreren har noe for seg på de laveste trinnene. Jeg mener at den gode,helhetstenkende pedagogen er viktigere for småskolebarna enn fagmennesket.
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Har du satt deg mye inn i dette? (Spør av nysgjerrighet, overhodet ikke av frekkhet). En kollega av meg var i Finland på studietur denne uka. Han var ikke imponert. Finlands skolesystem er som Norges på 50-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: KunnskapsløftetJoda, planen er at vi skal få et kompetanseløft på lærerne: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: KunnskapsløftetJeg tror det skal være en god miks mellom allmennlærere og faglærere. Vi kan godt bruke mer faglærere nedover i klassene, spesielt innenfor realfag og språkfag. Jeg tror at faglærere ville kunne inspirere allmennlærere og bidra til bedre opplegg innenfor de to nevnte områdene. |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes egentlig pedagogen er det viktigste for 1.-7.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KunnskapsløftetDet er helt klart viktig med flinke lærere i skoleverket. Men det å kun satse på faglærere blir en alt for enkel løsning for min del. Man skal ikke glemme at det ikke hjelper det "spøtt" og kunne sitt fag til det ytterste hvis man ikke har evner til å kunne formidle sitt fag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
søt
Vi lærer jo liksom dette på PPU da.
![]() |
|
|