|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() En ruset person på bussen - hva gjør du?Tenk deg at du sitter på bussen. På setet ovenfor deg sitter et menneske som er ruset - antageligvis på tabletter. Vedkommende greier knapt og holde seg våken, og langt mindre passe på de to posene med varer som h*n har med seg.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Gjør ingenting.
![]() |
#4 |
*_*
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Jeg prøver å se skikkelig busy ut, sånn at det er opplagt at jeg er okkupert fra å gjøre noe som helst. :ærlig:
![]() |
![]() |
#5 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Hvis det er akkurat slik som du beskriver - ikke gjort noe. Hvis han hadde plutselig falt ned på gulvet og tydelig trengte hjelp - ringt ambulanse i samråd med sjåføren.
![]() |
#7 |
Fjott
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Som de andre her gjør jeg ikke noe så lenge personen er våken og ser ut til å klare seg selv. Om det er tydelig at personen trenger hjelp da tar jeg affære eller evt spør om det er noe jeg kan gjøre.
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Vel, grunnen for at jeg spør er fordi idag var jeg i den situasjonen.
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Nei, altså, jeg liker ikke slike mennesker og setter meg da et annet sted, eventuelt står resten av turen.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Jeg syns du gjorde det rette i en slik situasjon, Bauche. Altfor mange ville nok desverre oversett, blitt ille berørt eller, som Lykken, satt seg demostrativt et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Syns du gjorde det rette, det er alt for mange som ikke bryr seg i det hele tatt.Det virker som mange er kalde og likegyldige når det er mennesker som trenger hjelp,syns det er ille at det skal vere sånn.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?
Og nettopp derfor bør man unngå å plage andre mennesker. Han hadde det sikkert helt fint. Jeg er ikke påtrengende, jeg tilbyr hjelpen min hvis jeg ser at det er nødvendig. En beruset, famlende mann er ikke pleietrengende slik jeg ser det. Faller han, blir liggende på bakken eller er skadet blir saken en helt annen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Jeg var i fjasehumør igår, så jeg mente selvfølgelig ikke det jeg skrev. Er det en person som trenger hjelp så trår jeg til, men det er klart det kommer litt an på. Som Skremmern sier, er personen kun ruset og ikke pleie/hjelpetrengende, så gjør jeg ingenting. Er personen agressiv pga rus så må jeg innrømme at jeg prøver å holde meg langt unna.
![]() |
#14 |
frakoblet
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Jeg hadde nok heller ikke gjort noe om det ikke var hevet over enhver tvil at personen trengte hjelp. Jeg har en veldig respekt for (les: er redd for) rusede personer.
![]() |
#15 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Jeg gjør vel ikke'no. Jeg hadde nok ikke engang lagt merke til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Peppy!
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Jeg kunne nok vært troende til å ikke legge merke til det, jeg er som regel rimelig komatøs på bussen, med iPoden i øret og tankene alle andre steder. Dersom jeg nå hadde lagt merke til det tror jeg ikke jeg hadde gjort noe. At Bauche prater med vedkommende for å holde h*n våken synes jeg er fint gjort, men jeg ville ikke gjort det. Det er vel ikke til å legge skjul på at jeg hadde grepet inn kjappere om det var en person som så syk ut enn om det var en tydelig rusmisbruker. Ikke noe jeg er stolt av, men jeg stoler ikke på reaksjonene til rusmisbrukere. På en buss føler jeg meg også mer innestengt, og ville nok derfor også hatt høyere terskel for å gripe inn enn om det var på en åpen plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?Jeg syns Bauche sin reaksjon var veldig fin, og egentlig slik det bør være.
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: En ruset person på bussen - hva gjør du?
![]() |
|
|