|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvordan er du som forelder?Definer at will. Sist redigert av Maverick : 20-08-08 kl 12:43. Årsak: Glemte et ord, gitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er nok bortimot perkfet.
![]() |
#3 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Ikke den mest tålmodige, dessverre. Men ganske grei ellers. Jeg tror og håper jeg gir barna mine kjærlighet, kunnskap, følelsen at de er verdt noe.
![]() |
#4 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?
Jeg er vel mye av dette jeg også. Jeg jobber mye med tålmodighet.
![]() |
#5 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg har problemer med å skulle sette ord på dette, men jeg er iallefall morsom, leken, tøysete, snill, omsorgsfull, lyttende, involverende, (prøver å være) deltakende, støttende.¨
![]() |
#6 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er tolmodig, veeeeeeeeeeeeeedig tolmodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg kommer nok ikke til å bli husket som en selvutslettende mor, men antakeligvis som en varm, omtenksom og leken mor som tidvis dessverre kunne være en smule selvsentrert. (I'm working on that one.) Jeg ser at jeg nok har litt mer behov for å gjøre mine egne ting enn en del andre foreldre, samtidig som jeg engasjerer meg veldig mye i de fleste tingene i hans liv. (Opptatt av å bli kjent med alle barna han kjenner, lærer meg det meste om hans interesser, tar ham mye med på aktiviteter han liker, som kino, tur i fjæra, parker etc.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Masete.
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Positive foreldreegenskaper:
![]() |
#10 |
tankefull
|
Det er vel omtrent sånn som dette jeg også er, men jeg er ikke belærende tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg prøver å finne en slags mellomting mellom å være kompis-mammaen og forelder-autoritær. Nå for tiden er det mye humør og latter i hjemmet, mye impulsivitet og mye kos. Det er veldig fint og flott, men litt mer rutiner hadde gjort seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er nok ganske bestemt. Vennlig, men bestemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg vet jeg er: Kjærlig, rettferdig, oppmerksom, tilstede, respekterende, tøysemamma, men bestemt.
![]() |
#15 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg tror jeg er både streng og mild. Kan bli ganske så irritert og sint av og til, men stort sett finner vi en god løsning. Er også løvemamma som bretter opp armene for barna mine. Jeg gir meg ikke uten kamp og får det som det skal være. Dette har vel mye med eldste med as å gjøre. Tok lang tid å kjempe hans sak, men vi kom da fram til slutt. Er også veldig kosemamma som må ha masse nærkontakt med barna mine som klemmer og det å sitte i armkroken eller på fanget.
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er absolutt en leken forelder, men er også ganske hard på de få og enkle reglene som finnes. Er veldig konsekvent og forutsigbar.
![]() |
#17 |
Dukkar plutseleg opp ...
Eg kjenner meg i grunnen veldig igjen i denne. I tillegg vektlegg eg samarbeid, forhandlingsevne og har som langsiktig mål at han skal bli flink til å sjå grånynanser og ikkje berre svart-kvitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?I perioder gjennomtenkt og får gjort de tingene jeg vil/ønsker. Jeg har hatt dem nær meg som babyer, forsøker å "se" dem i verden. Er redd for at de skal bli lei seg/skuffet og prøver bevisst å forebygge det. Jeg liker godt å lese, synge og le sammen med dem. Disse tingene er viktige for meg som mor. Jeg snakker mye med dem. Forteller om de fleste ting. Storesøster er min lille venn hjemme, og vi kan se på tv sammen og snakke om ting som kanskje andre vil vente med til ungene er eldre. Jeg liker også å inkludere ungene og ha dem med på ting. Sånn hver for oss greie er ikke vår stil. Vi har også klare regler på en del ting hjemme, og når jeg har forklart hvorfor, så er det utrolig hvor greit de forholder seg til dette. Liker ellers å være en mamma som ordner ting. Får til ting. Holde det jeg lover. Sist redigert av Dronningen : 20-08-08 kl 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
Dette er jeg også helt enig i, men når han er 2 år så er jo hele hovedfokuset trygghet, siden han er så liten mener jeg.
![]() |
#20 |
Dukkar plutseleg opp ...
Ja, den gløymte eg. Det er viktig for meg at han skal ha god motorikk og vere trygg på kroppen sin. I tillegg vektlegg eg at han skal lære ein del om skogen, friluftsliv og korleis overleve i villmarka. Han veit allereie ein del om kva for vatn ein kan drikke og ikkje, og kva for planter ein kan ete og ikkje. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|