|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bokanbefaling for 2-3-åringerJeg er alltid på utkikk etter bøker å lese for min 3-åring. Det er mye dårlig der ute |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerHer leser vi "Emma må til doktoren".
![]() |
![]() |
#3 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerKari Grossmann er gull. Vi har nesten alle bøkene hennes, og det går med en Lillesøster-bok på sengekanten hver kveld.
![]() |
#5 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerHer leser vi Pulverheksa om dagen. Ruskesara elsker de og jeg synes jo faktisk ikke de er så verst skrevet heller.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerHer går det mye i Karsten og Petra, Pulverheksa, Pippi Langstrømpe, Lille prinsesse, Mamma Mø, Karius og Baktus, Lillesøster og Barbabøkene. Hun liker heldigvis variasjon, og bliblioteket besøkes ofte. |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerLudde! Dere må lese om Ludde. Karius og Baktus er også bra for den aldersgruppa.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringer
Å, at jeg kunne glemme Gubben og Katten! Vi har bare boka om da Findus var liten, og den er en klar favoritt. |
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerLudde er vel for litt mindre barn, typisk toåringer? Men mange syns nok fortsatt de er morsomme når de er tre. Seksåringen kan av og til ta fram en Luddebok og le av den fortsatt, men det er kanskje mer nostalgi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
Ja, de passer nok best for toåringer. Men Snuppa mi har aldri vært interessert i dem. Emma- og Thomasbøker, derimot, de kunne leses i det uendelige... |
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerBø og bæ, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerVi leser "Elsa Beskow - blomsterfesten" hver bidige kveld. Jeg er LEI. Vi leser ikke hele boka, den er altfor lang for henne, da. (Eller aller helst meg, kanskje...) Men vi tar et par-tre sider og peker på tegningene. Jeg liker ikke boka, men det gjør hun.
![]() |
#16 |
Vaklende
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerHer går det litt på repeat med Mummi, Donald pocket, Gubben og katten og Sabeltann, og jeg lengter tilbake til da han var nærmere 2 år og jeg fikk lese alt av Torbjørn Egner, Når vi to..., Lillesøster, Karsten og Petra m.m. Heldigvis er det bare i korte perioder det går på repeat, så skifter det igjen. Nøffi er forresten fantastisk gøy for toåringer, tror jeg. Her var det spesielt morsomt at hun ikke ser forskjell på pølser og tær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerI tillegg kan nevnes Nyskjerrige Nils, Elias båten, Jumbo og Hvem har bæsjet på hodet mitt? |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Aner ikke hvor mange ganger jeg har lest disse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min 3 åring elsker denne boken. Albert Åberg er også veldig populær + en bok som heter "Sånn gjør prinsesser" .Ellers var Tomas og Emma + Luddebøkene populære rundt 2 års alderen og en stund fremover.
![]() |
|
|