Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 14:36   #1
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Ulykkelig

Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?

Vi skal til dyrlegen i ettermiddag, og må mest sannsynlig avlive den kjære pusen vår. Hun har vært en del syk det siste året, og da hun var i "pensjon" hos mine foreldre nå da vi var på ferie, så ble det oppdaget at hun har tre-fire kuler under "armhulen". Vi tror det er svulster, men det kan bare dyrlegen svare på. Dersom det er svulster, så er det vel ingen annen løsning enn å avlive henne... Hun er 12 år gammel, slapp, spiser nesten ikke, og ja, i det hele tatt.

Vi har forberedt vår snart 5 år gamle datter på at pus skal til dyrlegen, og at hun sannsyligvis ikke kommer tilbak i live, for å si det slik. Nå skal dattern vår til ei venninne rett etter bhg, så jeg ba henne si "farvel" til pus i morges "just incase". Himmel, det var så rørende. Hun ga pusen en god kos og sa "ha det bra, lille venn". Hvis det blir avliving, har vi bestemt oss for å ta vi med kattekroppen og gravlegge henne i skogen.

Vi er dog litt usikre på om vi (gubben og jeg) skal dra til dyrlegen mens dattern vår er på besøk hos venninnen, eller vente til hun kommer hjem - for å la henne delta i "prosessen". Hun har jo på en måte allerede tatt farvel (dersom utfallet blir slik)...

Jeg vet rett og slett ikke hva som er best. Er det noen av dere som har erfaring med dette?

Jeg håper jo selvfølgelig på et mirakel, slik at vi kan få beholde pusen vår litt lenger, men vi vil ikke la henne lide.

Noen synspunkter?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.