Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kosenavn

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-08, 19:41   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Kosenavn

Inspirert av en annen tråd hvor dette med kosenavn ble nevnt, så lurte jeg litt på hvordan det er i det ganske land, altså blant FP folkene. Bruker du og din kjære kosenavn på hverandre? Her er ikke ja et fullstendig svar altså.

Utfyllende svar med gamle minner og gode historier ang kosenavn er også velkommen i tråden.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:45   #2
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kosenavn

"Kos", ganske enkelt. Ungene har selvsagt en haug.

Gammel 05-09-08, 20:05   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kremt. Vi har en god del kosenavn på hverandre, ja. Mannen kaller meg som regel for kjære (med en sarkastisk snert) eller heft (fordi babyen er plunder ). Jeg kaller han snoppen, kjekken, sterken, tøffen og slikt. Jeg har selvsagt også kosenavn på dingsen hans.

Gammel 05-09-08, 20:07   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mannen bruker mest på meg er Vesla. Jeg bruker nok mest Kjære.

Pappaen min kaller meg for Pelen (men uttaler det Pelén). Det har han gjort siden jeg var liten og gjør det ofte fortsatt. Jeg tror ikke en gang at han tenker på det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:14   #5
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker ukosenavn vi, når vi småkrangler. Siste ord endes gjerne med et snerrende "kjærring" eller et fresende "gubbe", og da begynner vi som oftes å le.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:17   #6
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Mamma sa gjerne til meg: "og du da Jørgen...". Dette har jeg tatt med meg videre i livet,og nå kaller jeg både den ene og den andre for nettopp det.

Gammel 05-09-08, 20:17   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker situasjonsbetingede kosenavn, stort sett alltid i forbindelse med erting. Også pleier mannen å lage nidviser om meg. Spesielt når jeg har en kvise han ønsker å kommentere.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:20   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Mamma sa gjerne til meg: "og du da Jørgen...". Dette har jeg tatt med meg videre i livet,og nå kaller jeg både den ene og den andre for nettopp det.

Hæ?

Den der må du beskrive litt nøyere. Skjønte ikke...

Gammel 05-09-08, 20:24   #9
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, vi voksne bruker ikke kosenavn på hverandre.

Jeg hadde en gang en re-bound-kjæreste/leketøy/tidsfordriv, og han kalte meg alltid for vakringen, jenta mi, pusern og jeg vet ikke hva. Dette var samme fyr som plumpet ut med "jeg elsker deg" etter at vi hadde hatt sex første gang (hvilket var ganske tidlig, ref. leketøy). Hva pokker sier man da, lizzom?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:31   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen kosenavn på gubben. Ungene har.

Gubben kan kalle rumpa mi for "godrumpa" - det nærmeste kosenavn vi kommer her i gården.

Gammel 05-09-08, 20:36   #11
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Glemte å svare selv. Her i huset er det ingen ekte kosenavn, sånn for kosen sin del. Men, det er ikke fritt for at et og annet navn kan brukes enten i forbindelse med godhjertet erting, eller i ren forbannelse.

Terning, næpa, babe og kjærringspetakkel er vel de ordene som brukes oftes.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:57   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en periode før vi fikk barn at vi kalte hverandre for Honey og Boney. Oprinnelig var det bare tullenavn fra en ferie vi hadde, men det ble hengende i mange år. Nå kaller han meg for "vennen", jeg kaller han ofte for "gutten min", men som regel bare "mannen min".

Gutta har mange ulike kosenavn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:10   #13
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Puppeguri, nepetryne, bolleberte, penelope ...

Jeg går gjerne under Tulling!!! eller Dust!!. Jeg skjønner ikke hvor hun tar det fra.

Gammel 05-09-08, 21:15   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Han kaller meg kjære, honey, elskling, søta og flere sånne søte. Også kjærringhælvett' og the old ball and chain som han også mener er kosenavn.
Jeg kaller ham kjære, elskling og Mister Bister.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:16   #15
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg har stort sett kalt mannen for "Dust" helt til ungene begynte å ta etter.
Det var jo bare humoristisk, men ikke så morsomt når ungene forteller om duste-pappa på butikken, liksom.

Han kaller stort sett meg for "vennen" eller "kjerring" alt etter hva han er ute etter.

Gammel 05-09-08, 21:16   #16
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør vi ikke.

Vel, jeg kaller han gutten min da....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:17   #17
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Kjærs'ten

Er også gravert inn i ringene våre, med den skrivemåten (eh, uten smilefjes og hjerter da).

Gammel 05-09-08, 21:49   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ofte Pus, Sup eller en omskriving av fornavnet mitt. Jeg driver ikke med denslags, og kaller ham med fornavn. :kald fisk:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 22:02   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan referere til han som gubbingsen - om det kan regnes som kosenavn forresten...

Gammel 05-09-08, 22:09   #20
Frantzen
Passiv

Standard

:singel:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.