Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

En ulykke kommer sjelden alene

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 10:51   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

En ulykke kommer sjelden alene

Forrige uke måtte vi kjøpe ny vaskemaskin, og i går da jeg satt og så Paradise Hotel røyk tv'en med et smell

Er det noen som kan gi meg noen gode tv-tips før vi går til innkjøp av ny tv.
Når vi først må investere i ny tv, bør vi vel kjøpe en god tv som varer i mange år og som har har alt av ekstrautstyr. Men jeg er en novise på området og har overhodet ingen teknisk innsikt.

Vi ser mye film og er over gjennomsnitt opptatt av film. Hvor stor bør tv'en være?

Gammel 26-08-08, 10:58   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ulykke kommer sjelden alene

Det kommer ann på hvor langt unna dere sitter og hvor stor stua er. Jeg har en mindre tv fordi vi sitter såpass nærme.

Har du plass ville jeg hatt en 42 tommer skjerm. Kjempedeilig å se på vist man sitter litt unna tvn. Jeg har 32 tommer og helt greit det også.

Samsung har jo gode tver i følge tester. De er gjerne litt dyrere i pris etter hva jeg så da vi så etter ny tv.

Gammel 28-08-08, 22:03   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns LG har fått veldig bra tver.
Det er veldig mange som kjøper for store tver faktisk. Noen bytter til mindre, når de kommer hjem å ser hvor stor den ble. Mål avstand og gå i butikken å se. Få tak i en flink person i avdelingen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 22:10   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Samsung full HD tv. sikkert 42". Den er super, både estetisk og bildemessig. Lyden er ikke super. Skikkelig plastic fantastic. Vi har koblet den til stereoen, så da har vi jo ikke det problemet da, men likevel.

Tror det er greit å kjøpe full HD og ikke bare HD-ready når man kjøper tv nå, men jeg vet ikke helt hvorfor

Gammel 28-08-08, 22:40   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har en 50" og jeg syns faktisk at den er akkurat passelig og vi sitter relativt nær tv`n. Nå er vi kanskje også over gjennomsnittet opptatt av film. Syns også at god lyd hører med til en god filmopplevelse. Når du først skal kjøpe ny tv, tror jeg ikke at jeg ville kjøpt mindre enn 42" i hvert fall. Har aldri hørt om folk som har kjøpt for stor tv og bytter til mindre, men jeg har hørt om mange som angrer på at de ikke la til de ekstra kronene og kjøpte en større tv.

Gammel 28-08-08, 22:49   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Forrige uke måtte vi kjøpe ny vaskemaskin, og i går da jeg satt og så Paradise Hotel røyk tv'en med et smell

Paradise Hotel er veldig spesielt.

Synd med tvn da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:24   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ut fra programmet som var på, skjønner jeg godt at tv-en fant det for godt å ta kvelden.

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:38   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi har også 42", husker ikke merket.. men kunne ikke tenkt meg å ha mindre nei.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:41   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Ut fra programmet som var på, skjønner jeg godt at tv-en fant det for godt å ta kvelden.

Der sa du det før meg

: ikke behjelpelig med TV kjøp:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:42   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har forresten en 42" , men skulle vi kjøpt ny hadde vi gått for 32".
Synes det er stort nok.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 18:50   #11
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har 37 tommer og kunne ikke tenkt meg større. Samsung har fått mye bra omtale.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 19:35   #12
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Gå for Pioner eller Panasonic. Hvis du har høyt krav til bildekvalitet og ønsker å bruke noen kr på tv, velger du Pioner. Best ytelsesforhold sammenlignet med pris får du om du velger Panasonic.

Gammel 30-08-08, 20:01   #13
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Stakkars, tre ulykker på rad! Først vaskemaskina, så paradise hotel, og så teven!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.