Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Espressomaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-08, 19:20   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Espressomaskin

Jeg skal jo få espressomaskin/kaffemaskin av min man om (NÅR) jeg klarer å gå ned 8 kg innen 17.desember. ()

Så denne kom best ut i test på TV2 HJELPER DEG.
(vet mange her er fan av de testene. )

Noen med erfaring når det gjelder denne?

Pris er ca 2000.

Gaggia K 111-D kapselmaskin.
Takket være doseringssystemet er det mulig å velge mellom espresso, coffee crema og long coffee - uansett hva du velger får du en ekte, italienske espresso!
Med panarello-steamrøret kan du naturligvis også lage cappuccino eller tappe tevann.

TV2 skriver i sin bedømming av K 111-D:

Førsteplassen går til Gaggia. Ei enkel maskin som lagar god kaffe og bra mjølkeskum. Maskina har god kapasitet til å lage fleire koppar etter kvarandre. Du binder deg rett nok til ein leverandør av kaffe, men som testens billegaste går den heilt topps. Her får du mykje for pengane!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:22   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin

Jeg anbefaler nå Nespresso jeg da. *fan* Definitivt minst søl, og itteno renhold. Man må bare ha nok kapsler i hus til enhver tid.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:23   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er ikke dette samme prinsippet?
Med kapsler?

Gammel 10-10-08, 19:31   #4
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg anbefaler nå Nespresso jeg da. *fan* Definitivt minst søl, og itteno renhold. Man må bare ha nok kapsler i hus til enhver tid.

Word!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:41   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en Nespressomaskin, men jeg ser jo at det står kapselmaskin her, så da er det vel bare snakk om de er like gode.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:58   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har kommet til å gå for den som kommer på 3.plass om jeg skulle hørt på den testen :estetiker:

Forøvrig fikk jo Nespresso omtrent jumboplass, men den lager super kaffe slik jeg ser det altså. Det som er så bra med nespresso er alle variantene med kaffe som finnes.

Gammel 10-10-08, 20:00   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

På den hjemmesiden var det visst flere kapseltyper (kaffetyper) å velge i også etter hva jeg forsto.

Gammel 10-10-08, 20:01   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaggia er kjent for å levere svært gode kaffemaskiner. Kan ikke hjelpe deg med kapselvarianter. :snobb:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 20:02   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Gaggia er kjent for å levere svært gode kaffemaskiner. Kan ikke hjelpe deg med kapselvarianter. :snobb:

Jeg er jo en lattedame, så for meg er det litt greit at melkesteameren funker greit, og den fikk iallefall god kritikk.
Når det er sagt så så jo den derre bøttesteameren som var med nespressomaskina praktisk ut.

Gammel 10-10-08, 20:03   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kan jeg skrive under på.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 21:45   #11
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hva koster kapsler nå om dagen? Mer eller mindre en tilsvarende mengde kaffebønner?

Gammel 10-10-08, 21:57   #12
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har også nespresso og er kjempefornøyd. Jeg bestilte kapsler 6.10. og 9.10. (i går) kom de i posten, de er utrolig kjappe mhp leveranser.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 22:48   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nespressokapslene koster rundt 3 kr pr stk.

Gammel 10-10-08, 23:40   #14
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

..og jeg holder helt kjeft om hvem som ble nr. 2... :subjektiv:

Gammel 11-10-08, 08:08   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nespressokapslene koster rundt 3 kr pr stk.

Hos Gaggia står det 35 kr for 10.

Gammel 11-10-08, 08:12   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Nespresso Le Cube C 185
Denne maskina har ikkje eigen steamfunksjon for mjølk. Får midt på treet karakter på kaffetesten og har god kapasitet. Ei grei maskin.

Sikkert bra duganes for meg den og
Men den er ikke billigere da.

Gammel 11-10-08, 12:24   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nespresso Le Cube C 185
Denne maskina har ikkje eigen steamfunksjon for mjølk. Får midt på treet karakter på kaffetesten og har god kapasitet. Ei grei maskin.

Sikkert bra duganes for meg den og
Men den er ikke billigere da.

Jeg har C190 og den har steamer!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 13:19   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Gaggia, men en annen modell enn den du viser her. Den var dyr da, og tar ikke kapsler. Jeg ville ikke ha kapselmaskin, for jeg liker av en eller annen ikke forklarbar grunn best hele ideen med kaffebønner og kverning. Elsker lukta av nykvernet kaffe fra posen, det er nesten halve kaffeopplevelsen.

Men jeg tror helt klart at den modellen du sikter til her er en bra maskin til en bra pris. 2000 kr for en kaffemaskin med steamer er ikke dyrt.

Gammel 11-10-08, 14:30   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Jeg synes Aeroccino'en til Nespresso faktisk lager bedre melkeskum enn de innebyggede steamerne på de billigste maskinene deres.

Gammel 11-10-08, 14:37   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal ha sånn kapselmaskin eller?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.