Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte vasker du vinduer?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 20:35   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor ofte vasker du vinduer?

Hm...sitter og og lurer på om vinduene her hjemme har blitt vasket siden vi flyttet inn for nøyaktig et år siden?

Gammel 17-09-08, 20:38   #2
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du vinduer?

Det tror jeg er sånn ca 1 gang per år. Ikke stort oftere iallefall. Kanskje et drag med Jif og klut for å få bort de verste fingeravtrykkene.

Gammel 17-09-08, 20:39   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Minst to ganger i året.

Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:41   #4
Carrie
-

Carrie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

8-10 ganger i året kanskje. Vi bor rett nedenfor en fotballbane, og ser ikke ut bokstavelig talt.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:56   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nja, jeg vasker nok oftere enn de fleste.
For det første fikser jeg ikke møkkete vinduer,
for det andre så har jeg få og lettvaskede vinduer så det er rimelig fort gjort å ta dem.
Tenker jeg vasker dem ca en gang i måneden på det verste.
Hvor ofte de vaskes avhenger jo litt av vær og vind.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:14   #6
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Max to ganger i året ca...

Gammel 17-09-08, 21:15   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Nja, jeg vasker nok oftere enn de fleste.
For det første fikser jeg ikke møkkete vinduer,
for det andre så har jeg få og lettvaskede vinduer så det er rimelig fort gjort å ta dem.
Tenker jeg vasker dem ca en gang i måneden på det verste.
Hvor ofte de vaskes avhenger jo litt av vær og vind.

Hvis du får vaskeabstinenser kan du godt kommer hit?

Gammel 17-09-08, 21:18   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Hvis du får vaskeabstinenser kan du godt kommer hit?

Skal notere meg det.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:23   #9
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Hver gang jeg er på besøk hos Mim.

Gammel 17-09-08, 21:23   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Når det begynner å bli pinlig. Og det tar lang tid siden vi har få naboer. Vi har dessuten smårutete vinduer og mange av dem, og det er veldig slitsomt å vaske. Det er i hvert fall tre år siden. Kanskje jeg kan drøye det et par år til...

Gammel 17-09-08, 21:35   #11
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Nja.. Blir vel kanskje 3 ganger i året.

Gammel 17-09-08, 21:41   #12
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Minst to ganger i året.

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Max to ganger i året ca...

Se! Du har helt feil attitude! To ganger i året er myyye bedre enn ingen.

Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:42   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

En gang i året.

Gammel 17-09-08, 21:44   #14
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Tja, skal vaske dem før du kommer hit iallefall

Til vanlig vasker jeg dem normalt ca 6 ganger i året, men har vært litt sløv i permisjonen. Så nå trenger de VIRKELIG å vaskes

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:44   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når sola står på fra rett vinkel så jeg ikke kan la være... dvs 2-3 ganger i året.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:45   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Blir nok tre ganger i året. JEg lurer på, blir vinduene i første etasje fortere skitne enn i andre etasje? Vaska de ikke så ofte der vi bodde før...

Gammel 17-09-08, 21:46   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Aner ikke. Det er ikke jeg som vasker dem.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:51   #18
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Aner ikke. Det er ikke jeg som vasker dem.

Selvfølgelig ikke. Det gjør vel Han Som Skrubber Fugene På Badet.
:grønn av misunnelse:

Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:54   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dere har jo hukommelse som elefanter hele gjengen. Ja han gjør det Emma. Og i dag har han bakt brød. Det gjelder å oppdra dem godt.

:dukker:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:54   #20
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Tidligere så vasket jeg stuevinduene utvendig omtrent 3. hvert år.
Nå har jeg vasket de en gang i måneden, siden vi fikk terasse langs fasaden. Deilig, steike det er lettvint.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.