|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() [spinnoff] JulesangerMange i Norge ønsker av veldig forskjelige og oftest personlig årsaker at ungen deres ikke skal delta på julegudstjenester i forbindelse med skoleavsluttninger. (diskusjonen om det er riktig eller ikke å ha disse skolegudstjenesten går sin gang i en anne tråd)
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [spinnoff] JulesangerDet finnes mange skikkelig fine kristne sanger. Jeg velger å tolke sangene på min måte, lik som de nå har tatt Liverpool´s sang “You’ll Never Walk Alone” inn i kirken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Originala
|
![]() Sv: [spinnoff] JulesangerFordi jeg ikke er kristen, så velger jeg ikke ut slike sanger selv når vi synger, men jeg har ikke noe imot at barna mine synger julesanger med religiøst innhold. Men så er jeg nok også ganske liberal på dette området, tror jeg. Barna mine har vært i kirka sammen med både skole og barnehage, og i alle fall Lillemor har likt seg godt i kirka. Og jeg har inntrykk av at vi har en fin, aktiv og inkluderende menighet her vi bor, så jeg kan godt forstå at hun liker seg der. Sist redigert av Fadese : 08-12-10 kl 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [spinnoff] Julesanger
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [spinnoff] JulesangerJeg bryr meg ikke. Er ikke kristen, men julesangene kan godt være det. Eller de kan være om nissen - så lenge det gir god julestemning er jeg fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [spinnoff] JulesangerJeg hadde en lærer som skrev om julesangene så det passet henne. I "Du grønne, glitrende tre" nektet hun å synge om stjerna i toppen at "den må skinne/ for den skal minne/ oss om vår Gud". Hun sang "om vårt tre" i stedet, og det gir jo overhode ingen mening. Stjerna skal minne oss om treet den sitter på?
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [spinnoff] JulesangerEg er ikkje kristen, men synger gjerna julesanger med kristent innhald. Det er vel helst fordi eg synger dei eg kjem på i farten, og det er nå dei eg kan. Bortsett fra Julekveld i skogen og Jeg så mamma kysse nissen. (Med skikkelig skrålestemma og to flaue barn.) Muligens på tide å utvida repertoaret litt.
![]() |
|
|